تبیین


آخرین نظرات

سخنرانى در دیدار با کارکنان نهاد ریاست جمهورى

چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۸۴، ۰۵:۵۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
خیلى خوشحالم و خداى بزرگ را سپاسگزارم که توفیق داد در اولین روز خدمتگزارى در این جایگاه به زیارت همکاران عزیز در نهاد ریاست جمهورى نائل بشوم. 

همانطور که مى دانید، سازمانها، نهادها و عناوین در نظام جمهورى اسلامى هیچ شأنى جز خدمتگزارى به مردم ندارد. همه این اسمها، اختیارات، امکانات و چرخش کارهایى که در اختیار ماست، امانت مردم براى خدمتگزارى است؛ هرکس خدمتگزارتر، عزیزتر و مدیرتر. 

خوشبختانه، همین طور که اشاره کردند در نهاد ریاست جمهورى جمعى از بهترین همکاران دولت گرد هم آمده اند و نهاد ریاست جمهورى را زنده، پرنشاط و فعال نگه داشته اند. به نظرم نهاد ریاست جمهورى باید چشم بیدار رئیس جمهور و دولت باشد؛ مرکز پیگیرى همه امور کشور، تجزیه و تحلیل همه برنامه ها و پیگیرى همه تصمیماتى که باید اجرا بشود.

علاوه بر اینها نهاد و مجموعه همکاران در نهاد باید مأمن و نقطه آرامش براى همه مسائل کشور باشد. به لطف خدا کشور ما کشورى بسیار بزرگ و پهناور است. طبیعى است که در یک کشور بزرگ سلایق، رفتارها و مسائل گوناگونى بروز مى کند. اینجا باید ساحل آرامشى باشد که امواج وقتى مى آید و با اینجا برخورد مى کند، آرامش را به جامعه منتقل بکند.

نهاد ریاست جمهورى و همکاران من در نهاد باید پاسدار سلامت سیستم اجرایى کشور باشند. دیگر اینجا براى سیستم اجرایى نقطه پایان است. دیگر بعد از اینجا مردم باید به دفتر مقام معظم رهبرى بروند. آنها هم که در اجرا کارى دستشان نیست، اینجا نقطه پایان است.

تک تک ما باید حافظ منافع ملت، منافع ملى و منافع کشور باشیم. اگر در جاهاى دیگر بحثهاى شخصى، گروهى و سلیقه اى مطرح است، در نهاد جز حفاظت منافع و صلاح ملت و کشور هیچ چیز دیگرى نباید مطرح شود. اشاره خوبى فرمودند. فضاى صمیمت، برادرى، همدلى و وحدت بهترین بستر انجام مأموریت است.



همه ما موظفیم این فضا را ایجاد و تقویت کنیم و از آن صیانت نماییم. ما یک خانواده ایم. بالاخره همه ما یک خروجى داریم و آن خروجى انجام همین وظایف به بهترین نحو است. من هم از همه شما به خاطر زحماتى که کشیدید و ان شاءالله خواهید کشید صمیمانه تشکر مى کنم.

از خدا مى خواهم این دورانى که بنده در خدمت شما هستم، به اتفاق هم در خدمت ملت، آرمانهاى انقلاب، پیشبرد و تسریع امور، سلامت بیشتر در امور و ان شاءالله پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامى باشیم و پیشاپیش از همه زحماتى که به شما خواهیم داد [عذرمى خواهیم] بالاخره؛ احتمالاً زحمت ما براى شما زیاد خواهد بود، چرا که نهاد ریاست جمهورى باید پرکارترین سازمان در کشور باشد.

وقتى اینجا پر کار باشد، همه سازمان اجرایى کشور به حرکت در مى آید و تلاش مى کند. بالاترین سرعت باید اینجا باشد؛ یعنى این نهاد اگر با 120 کیلومتر در ساعت بدود، وقتى امواج آن به اطراف کشور مى رسد، به 40-30 کیلومتر مى رسد. طبیعى است سازمان ادارى این گونه است.

خیلى از سازمانها را باید هل بدهیم، بُکسل کنیم، کمک بکنیم، ممکن است مشکلاتى درونشان داشته باشند و به خاطر کارهاى کارشناسى اى که خواهید کرد من فکر مى کنم کار کارشناسى اى که از مجموعه نهاد بیرون مى آید، باید دقیق ترین و برترین باشد که دیگر هیچ سازمانى نتواند بالاتر از آن حرفى بزند.

آخر حرف باشد که بعد بشود آن را اجرا و پیگیرى کرد، با اطمینان این را تبدیل به دستور و دستور العمل کرد و از سازمانها خواست. پیشاپیش از زحماتى که خواهم داد، از همه تان عذرخواهى مى کنم و خواهش مى کنم با دلگرمى، اقتدار و دلسوزى کارتان را ادامه بدهید.

کار هیچ گاه متوقف نمى شود. این چرخش هست. همیشه بوده، بحمدالله در نظام جمهورى اسلامى به دست ملت این چرخش دارد اتفاق مى افتد. همه ما امانتدار هستیم، یک سرباز رفت و سرباز دیگرى آمد.

این نباید در اصل کار هیچ وقفه و خدشه اى وارد بکند، بلکه باید این حضور مردم، اقتدار، آگاهى و بزرگوارى ملت سبب کار و تلاش بیشتر و دلسوزانه تر در همه سازمان به خصوص در نهاد ریاست جمهورى باشد. 

از آقاى دکتر عارف عزیز هم که زحمت مى کشند تشکر مى کنم، امیدوارم دورانى که در کنار هم هستیم، دورانى پر از صمیمت، تلاش و ان شاءالله پُر از موفقیت باشد.


والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۴/۰۵/۱۲
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی