تبیین


آخرین نظرات

رییس جمهوری جدید آیین تحلیف را به جای آورد

شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۴، ۰۱:۲۶ ب.ظ

 "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری جدید روز شنبه در مجلس شورای اسلامی و در برابر نمایندگان مردم ، رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان آیین تحلیف را به جای آورد و متن سوگندنامه را امضا کرد. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، رییس جمهوری جدید در پیشگاه قرآن کریم و در مقابل ملت ایران به خداوند قادر متعال قسم یاد می‌کند تا ضمن پاسداری از مذهب رسمی، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور، همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیتهایی که برعهده گرفته، بکارگیرد و خود را وقف خدمت به مردم، اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازد. 

متن سوگند رییس جمهوری بر پایه اصل  ۱۲۱ قانون اساسی که از سوی "محمود احمدی نژاد " قرائت شد، به شرح زیر است: 




بسم الله الرحمن الرحیم




 "من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت‌هایی که بر عهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است،حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم." مقام معظم رهبری روز چهارشنبه دوازدهم مرداد ماه در مراسمی با حضور صدها تن از شخصیت‌های برجسته کشوری و لشگری و شخصیت‌های خارجی مقیم ایران رای ملت را به محمود احمدی نژاد برای یک دوره چهار ساله تنفیذ کردند. در دومین مرحله انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری که سوم تیرماه ۸۴  برگزار شد، احمدی نژاد با کسب  ۱۷ میلیون و  ۲۴۸ هزار و  ۷۸۲ رای ( ۶۱/۹۵  درصد) از مجموع  ۲۷ میلیون و  ۹۵۹ هزار و  ۲۵۳ رای ریخته شده به صندوقها، به عنوان ششمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد. 



"محمود احمدی نژاد" 

رییس جمهوری‌ اسلامی ایران 




روزشنبه ‌پس از پایان آیین تحلیف در مجلس شورای اسلامی، در سخنانی با تاکید بر اینکه هیچ عاملی نمی تواند قدرت یک ملت منسجم را بشکند، گفت: دولت متکی بر چنین ملتی در مقابل تهدیدها و جوسازی‌های بدخواهان با قدرت می‌ایستد. وی در این مراسم که با حضور روسای قوا و جمعی از مسوولان کشور برگزار شد، افزود: این دولت با اتکال بر خداوند و اتکا به مردم با سماجت و شجاعت از منافع ملی حمایت می‌کند. احمدی نژاد تصریح کرد: این دولت آرمان‌های مردم خود را جلو می‌برد و از موضع عزت با چالش‌ها مواجه می‌شود و در فضای مصنوعی ناشی از تبلیغات مسموم بدخواهان خود را کوچک نمی‌شمارد. احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه دولتی که ملتی رشید دارد باید رشید باشد، خاطرنشان کرد:دولتی که متکی به ملتی هوشمند و متقدر است، باید هوشمند و مقتدر باشد. احمدی‌نژاد گفت: خداوند بزرگ را سپاس می‌گویم که د رپرتو الطاف کریمانه اش بار دیگر شکوه و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان داد. وی خاطرنشان کرد: مردم ما در دامان اسلام تربیت شده و با انگیزه الهی در صحنه‌ها حاضر می‌شوند. احمدی نژاد اضافه کرد: هوشمندی و ذوق سیاسی مردم کمک کرده است تا با موقع شناسی تصمیمات بزرگ بگیرند و اراده خود را برغم خواست دشمنان به کرسی بنشانند، آنان را مایوس و دوستان خود را در دنیا که بسیارند به وجد آورند. رییس جمهوری ادامه داد: امروز کام ملت ما از قدرت و استحکام ناشی از اراده جمعی شیرین است. ملتی که می‌تواند در نقاط عطف تاریخ سیاسی خود تصمیمات بزرگ بگیرد از تهدیدها بیم ندارد بلکه خود را در برابر تهدیدها بیمه می‌کند. رییس جمهوری تاکید کرد: بر این باورم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز که برخاسته از اراده چنین ملتی هستند، بهترین یاوران دولت در تحقق آرمان‌ها و اهداف هستند. وی ادامه ‌داد: اگر مجلس شورای اسلامی، دولت و سایر قوا همراه هم باشند و لوازم تحقق آرمان‌ها فراهم شود، می‌توان درفرصت‌های کوتاهی که‌ در اختیار ما و شماست کارهای بزرگی انجام داد. رییس جمهوری گفت: تردید ندارم آنچه اینجانب به عنوان اصول بنیادین و عملکردی دولت اسلامی در مراسم تنفیذ اشاره کردم، مورد اعتنای همه شما و ملت ایران است. وی افزود: چهار اصل عدالت گستری، مهرورزی، خدمتگزاری به بندگان خدا و اعتلای مادی و معنوی کشور مورد اتفاق همه دلسوزان کشور و انقلاب است. رییس جمهوری با تاکید بر اینکه خدمتگزاری مهم‌ترین وظیفه دولت و مقوم دو اصل عدالت و مهرورزی است، اظهار داشت: خدمتگزاری راه و رسم اولیا و بزرگان ما است. احمدی نژاد گفت: مدیران و کارگزاران دولت اسلامی هیچ‌شانی جز خدمتگزاری ندارند. خدمتگزاری باید به منش و روش جاری سازمان‌ها تبدیل شود. وی گفت:مردم عزیز ما امروز مشکلات و دغدغه‌های متعددی دارند. در زندگی خصوصی دغدغه اشتغال، معیشت و عدم تناسب درآمد با هزینه‌های حداقلی از دغدغه‌های اصلی است. خیل جوانان برومند و تحصیلکرده و آماده به کار که فرصتی برای اشتغال و بروز استعدادها نمی‌یابند، مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها هستند. 

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در آیین تحلیف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سالهای اخیر تلاش شد که نقش دین در جامعه، سیاست و حکومت کمرنگ شود. رییس جمهوری تاکید کرد: اگر دین تضعیف شود ، فرهنگ ، ادبیات ، شعر ، ایثار ، جهاد و عشق و محبت نیز تضعیف خواهد شد. احمدی نژاد که در این مراسم یکی از اصول دولت خود یعنی "تعالی معنوی" را توضیح می‌داد، افزود: کشور ما اسلامی است و همه تلاشها در نهایت باید به کمال انسانی منجر شود. وی اضافه کرد: اسلام ، بنیان فرهنگ و تفکر ایرانی است و هویت ما مبتنی بر دین است. رییس جمهوری تصریح کرد: اگر دین تضعیف شود ، هویت ما تضعیف خواهد شد و آنگاه همه چیز ما را خواهند گرفت و فرهنگ و منش خود را به ما تحمیل خواهد کرد. احمدی نژاد تاکید کرد: ماندگاری ما به ماندگاری فرهنگ ماست ، فرهنگی که به تعالی و پیشرفت انسان نظر دارد. وی ادامه داد: فرهنگ ما ، انسان عزیز و مسوول و نه انسان ضعیف ، تربیت می‌کند. رییس جمهوری خاطرنشان کرد: حکومت و دولت برخاسته از این مردم باید پرچمدار هویت ، شرف و عزت ملت باشد. احمدی نژاد با بیان این نکته که "ما در توسعه فرهنگی در محتوا و روش بی توجهی کرده‌ایم" ، اظهار داشت: باید از مدرسه شروع کنیم و شیوه‌های نو را آغاز کنیم. 

وی با تاکید بر نقش ایمان در عرصه‌های مختلف گفت: آثار این امر در همه فعالیتهای علمی ، صنعتی ، هنری ، منش اجتماعی و سیاستهای مختلف آشکار می‌شود. رییس جمهوری "عزت و کرامت انسانی " را جز لاینفک فرهنگ اسلامی دانست و گفت: انسان‌ها زندگی می‌کنند که عزیز باشند و عزت انسان تا به حد خلیفه الهی او را بالا برده است. احمدی نژاد تاکید کرد: همه سیاستها باید در جهت عزت و کرامت ملت باشد و هر سیاستی که فاقد این امر باشد ، فاقد وجاهت و ارزش است. وی با اشاره به جایگاه عدالت در سیاست خارجی، گفت: عزت انسانی با عدالت حفظ می‌شود و در بی‌عدالتی عزت انسانها ، پایمال می‌شود. رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما اگر از صلح حمایت می‌کنیم به آن علت است که صلح فرصت مناسبی را برای رشد استعدادها فراهم می‌کند. 

احمدی نژاد با تاکید بر این نکته که "ما عزت ، عدالت و صلح را برای همه می‌خواهیم"،گفت: من بر این نکته تاکید می‌کنم تا همه بدانند و به خصوص دولتهایی که عدالت را برنمی‌تابند و اگر هم از صلح سخن می‌گویند ، هدفشان تسلیم شدن ملتهاست. وی با بیان اینکه "ملت ما هیچگاه از عزت و عدالت نمی‌گذرد" ، اظهار داشت: ما منطق داریم و به هنجارهای بین‌المللی احترام می‌گذاریم ولی تسلیم خواستهای فراقانونی نمی‌شویم. احمدی نژاد با یادآوری این نکته که " ملت عزیز ما همیشه در مقابل استبداد داخلی و تجاوز خارجی ایستاده است"، اوج این موضوع را انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد. 

رییس جمهوری با اشاره به تجربه  ۲۷ ساله پس از انقلاب اسلامی گفت: در این مدت نه جنگ تحمیلی ، نه ترورها و نه تبلیغات منفی ، هیچکدام نتوانست بر اراده ملت ایران فایق آید. احمدی نژاد با بیان اینکه " برخی هنوز این را نفهمیده‌اند و تلاش می‌کنند که ملت ما را از حقوق خود محروم کنند"، گفت: نمی‌دانم چرا بعضی نمی‌خواهند این حقیقت را درک کنند که ملت ایران زور پذیر نیست. رییس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه "صلح و عدالت" در سیاست خارجی،گفت: صلح و عدالت با تکیه بر عزت، حکمت و مصلحت ، پی‌گیری خواهد شد.

 وی افزود: ما صلح و عدالت را برای همه جهان می‌خواهیم و امیدواریم که با هوشمندی و حق پذیری ملتها شاهد صلح و عدالت پایدار برای همه ملتها در عرصه بین‌المللی باشیم. احمدی نژاد با بیان اینکه " بنای دولت اسلامی بر استفاده از عناصر پاک ، شجاع و مردمی است " ، گفت: از همه مدیران و کارکنان دولت می‌خواهم که در دوره انتقال با جدیت به کار خود ادامه دهند. رییس جمهوری در پایان سخنان خود از ملت ایران ، نمایندگان و رییس مجلس، رییس قوه قضاییه، نمایندگان کشورهای خارجی ، نمایندگان مذاهب و ادیان مختلف و همچنین نمایندگان رسانه‌ها که در این مراسم حضور یافته بودند، تقدیر و تشکر کرد. 
تهران. خبرگزاری جمهوری اسلامی15/05/84

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۴/۰۵/۱۵
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی