تبیین


آخرین نظرات
رئیس جمهور:من معتقد بودم که رئیس جمهور نباید وامدار هیچ جهتی باشد و رئیس جمهور باید فقط وام‌دار ملت و ارزش‌های انسانی و الهی باشد، یعنی وام‌دار عزت و سرافرازی ملت باشد و همچنین وام‌دار انقلاب، شهدا، ایثارگران و اهداف بلند تاریخی ملت ایران باشد و این باور من بود و ممکن است دیگران باور دیگری داشته باشند

دکتر احمدی نژاد در گفت‌وگوی زنده تلوزیونی به ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات دولت از سال 88 تاکنون پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور در این گفت وگو اظهار داشت: اگر بخواهیم در مورد عملکرد 8 ساله دولت نهم و دهم در یک گزارش صحبت کنیم، حق مردم و زحمتکشان ضایع می‌شود و بنابراین گزارش‌هایی در 5 سطح آماده کرده‌ایم و در گزارش امشب به تعهدات سال 88 می‌پردازیم. ما برنامه‌ای اعلام کردیم و قولی به مردم دادیم و گفتیم به آن عمل می‌کنیم و امروز می‌خواهیم ببینیم چقدر در این مسیر پیشرفته‌ایم.

احمدی نژاد افزود: در گزارش دوم به بحث‌های کلان‌تر یعنی تئوری حرکت دولت در داخل و خارج خواهیم پرداخت و آثاری که در عرصه حرکت کلان ملت ایران در عرصه بین‌الملل گذاشته است.

وی با بیان این‌که 8 سال دولت توجه همه جهان را به ایران جلب کرد، گفت: دولت در ادبیات و گفتمان سیاسی داخلی و بین‌المللی اثرگذاشت و در جهت‌گیری سیاسی، اقتصادی موثر بود که این گزارش ان‌شاءالله یکشنبه آینده در حضور مدیران صداوسیما عرضه خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که گزارش سوم ما در جلسه کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری که هرسال در ماه رمضان برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد و گفت: در آن جلسه گزارش تفصیلی خواهیم داد که تقریبا 50 صفحه است و به سوالات اساسی جواب می‌دهیم چون در هر سرفصل سوالات اساسی وجود دارد.

وی افزود: گزارش چهارم در صداوسیما ارایه می‌شود که فهرست اولین کارهای مهم و اثرگذار در کشور ، در دولت نهم و دهم است، در گزارش آخر، یعنی حدودا 27، 28 روز دیگر، از مردم تشکر خواهیم کرد و حلالیت‌طلبی و خداحافظی از مردم است.

احمدی‌نژاد در ادامه این نشست در جواب این سوال که شما در سال 84 چرا فکر کردید می‌توانید و باید رئیس جمهور ایران شوید، خاطرنشان کرد: قبل از فعالیتم در شهرداری در بخش‌های گوناگون در خدمت ملت و انقلاب بودم و از انقلاب در سطوح مختلف مدیریتی کشور فعالیت داشتم، از روستاهای دوردست کشور تا مرکز کشور. از جمله بخش‌های فرهنگی، علمی، مدیریت سیاسی، اقتصادی و... .

وی با اشاره به این‌که با توانمندی‌ها و ضرورت‌های کشور آشنا شده‌ام، گفت: معتقد بودم و هستم ظرفیت‌های ملت ایران بی‌نظیر است. هم ظرفیت‌های انسانی و هم ظرفیت‌های مادی و جغرافیایی و ملت ایران می‌تواند در بالاترین سطح زندگی کند و می‌تواند شایسته‌ترین، مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین باشد و البته الگو باشد و ما می‌توانیم کشوری برپا کنیم که در آن از فقر و تبعیض، محرومیت خبری نباشد. همه شاد باشند و در مسیر کمال حرکت کنند و لذت انسان بودن را بچشند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که باور داشتم و دارم ملت ایران ماموریت‌های تاریخی برای حرکت به سمت قله‌های کمال انسانی دارد، تصریح کرد: به اعتقاد من ملت ایران هم می‌تواند و هم شایستگی لازم را دارد تا در بالاترین سطح زندگی کند.

رئیس جمهور با بیان این‌که باور داشتم می‌توان کشور را بهتر اداره کرد و با سرعت بیشتری در مسیر رشد و پیشرفت حرکت کرد، گفت: من تصمیم گرفتم وارد عرصه شوم و احساس تکلیف کردم ، آنچه که در توان خود و ملت ایران می‌بینم، برای رسیدن به قله‌های آرمانی آزاد کنم.

 

وی در جواب این سوال که در سال 84 چقدر شرایط برای حضور شما مهیا بود، افزود: در سطح گروه‌های سیاسی، عده‌ زیادی باور کرده بودند که این عرصه متعلق به احزاب و گروه‌هاست و هرکس که می‌خواهد وارد شود، باید مورد حمایت جناح، جبهه و یا حزب قدرتمند باشد.

 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: احزاب و جناح‌ها رابطه خوبی با من نداشتند و من هم رابطه‌ام با آنها خیلی خوب نبود. احزاب کاندیداهای خود را داشتند و تقریبا همه‌شان با ورود من به عرصه مخالف بودند و تلاش خود را هم کردند و فشارهایی آوردند که این اتفاق نیفتد.

 

وی با بیان این‌که هیچ گروه و جریانی از من حمایت نکرد، گفت: من معتقد بودم که رئیس جمهور نباید وامدار هیچ جهتی باشد و رئیس جمهور باید فقط وام‌دار ملت و ارزش‌های انسانی و الهی باشد، یعنی وام‌دار عزت و سرافرازی ملت باشد و همچنین وام‌دار انقلاب، شهدا، ایثارگران و اهداف بلند تاریخی ملت ایران باشد و این باور من بود و ممکن است دیگران باور دیگری داشته باشند.

 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که معتقدم جناح‌ها و گروه‌ها فرد را محدود می‌کنند و اجازه نمی‌دهند به منافع ملت آنطور که باید بیندیشیم، افزود: آن چیزی که من در متن ملت مشاهده کردم، این بود که ملت خودش را محصور در جریانات سیاسی نمی‌پنداشت.

 

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که هر گروهی ولو بسیار بزرگ و قوی باشد، ظرفیت ملت از آن بیشتر و بزرگ‌تر است، گفت: می‌دیدم مردم دنبال حرکتی بزرگ برای آزادسازی ظرفیت‌های عظیم و رسیدن به قله‌های بلند و آرمان‌های بلند انسانی هستند و خیلی به دنبال این نیستند که احزاب و گروه‌ها چه می‌گویند.

 

احمدی‌نژاد افزود: ادبیاتی که ما در شهرداری داشتیم، به طور گسترده، مورد استقبال مردم بود. البته در نظرسنجی‌هایی می‌گفتند دو درصد و یک درصد رای داری و من شوخی می‌کردم و می‌گفتم نظرسنجی باید در خیابان و اجتماعات مردم انجام شود و یک آقایی که خیلی اصرار داشت که در نظرسنجی‌ها جایگاهی نداری و کنار برو، به شوخی به او می‌گفتم من چون روستایی هستم، نظرسنجی را اگر بنویسی، نمی‌فهمم، بلکه باید برایم بکشی. یعنی باید در میان مردم برویم و ببینیم چه می‌گویند.

 

رئیس جمهور در جواب این سوال که وقتی تصمیم جدی برای حضور در عرصه گرفتید، شانس خود را چند درصد می‌دانستید، گفت: من صددرصد مطمئن بودم و این را از چند ماهی قبل از انتخابات می‌دانستم. البته اعلام نکردم چون مشغول کار بودم و روزهای آخر وقتی که ثبت‌نام کردم اعلام کردم که شاید حدودا 23 یا 24 اردیبهشت بود.

 

وی در باره اینکه چند ماه قبل از کجا به این اطمینان رسیده بود؟ افزود: همان توضیحاتی که دادم. چون من به عظمت ملت ایران و آرمان‌های ملت باور داشتم، چون مردم سطح بالاتری را می‌خواستند و این سطح معمولا جواب نمی‌دهد و کمال‌جویی ملت ایران را راضی نمی‌کند و من فکر می‌کردم باید فضا و مناسبات را عوض کنیم چون خط سیری برای سه، چهار دوره تجربه شده و مردم به دنبال فضای جدیدی هستند و من فکر می‌کردم می‌شود این مناسبات را برپا کرد و بالاخره اعتمادبه‌نفسی بود که خداوند متعال به من اعطا کرد.

dolat.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۲
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی