تبیین


آخرین نظرات
احمدی نژاد: می‌بینید که از تمام نقاط کشور افرادی در مراکز اصلی تصمیم‌گیری هستند و به نظر من چنین امری نیز میسر و مفید است. بسیاری از اختیارات را به استان‌ها دادیم و برنامه‌های متعددی را در راستای عدالت پیاده کردیم که از جمله آنها حرکت در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بود

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی زنده خود با مردم، با بیان اینکه "در سال 84 وقتی که دولت نهم روی کار آمد، یک قول به مردم داد"، برنامه‌ای در قالب پنج محور ارائه کرد و گفت: محور اول، برنامه تلاش در راستای گسترش عدالت بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس‌جمهور در ادامه این گفت وگو به جایگاه خدمت‌رسانی در این برنامه اشاره کرد و افزود: توسعه فرهنگ خدمت‌رسانی از دیگر محورهای این برنامه بود، چراکه حکومت نقش مهمی در گسترش عدالت و خدمت‌رسانی به مردم دارد و شأن مسئولان نیز چیزی جز خدمت‌رسانی به مردم نیست.

 

وی همچنین توسعه مهرورزی را از دیگر محورهای این برنامه عنوان کرد و گفت: محور بعدی، تلاش در راستای پیشرفت و تعالی همه‌جانبه کشور بود و از طرف دیگر ما تلاش داشتیم که دولت را به مردم بازگردانیم و در واقع حلقه‌های بسته را که شکل گرفته بود باز کنیم.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: البته من به مردم یک قول نیز دادم و تنها قولی بود که دادم. من نگفتم که پول می‌دهم یا چیزی را اضافه می‌کنم، بلکه گفتم من و دولت تمام توان خود را برای تحقق این برنامه‌ها به کار می‌گیریم و در این ارتباط به ملت قول دادم. ملت نیز بزرگواری کرد، لطف کرد و منِ کوچک‌ترین را به عنوان خادم خود انتخاب کرد.

 

در ادامه، مجری از رئیس‌جمهور سوال کرد "دولت‌های مختلف در طول پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عناوین مختلفی شناخته می‌شوند؛ مثلا دولت سازندگی یا اصلاحات. در مورد دولت شما نیز عناوین مختلفی به کار برده شده ولی خود شما چندین‌بار بر روی دولت عدالت تاکید کرده‌اید. فکر می‌کنید چقدر توانسته‌اید عدالت را محقق کنید و آِیا فکر می‌کنید شرایط مردم نسبت به قبل عادلانه‌تر است و چرا عدالت را انتخاب کردید؟"

 

رئیس‌جمهور پاسخ داد: همان‌طور که اشاره کردید، عدالت موضوع مهمی است و همه پیامبران که برای سعادت انسان‌ها آمده‌اند در کنار دعوت انسان‌ها به توحید، بر مقوله عدالت نیز همواره تاکید کرده‌اند، چراکه عدالت ترجمه عملی توحید در زندگی اجتماعی است.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "استعدادها و توانمندی‌های انسان‌ها در بستر عدالت شکوفا می‌شود"، گفت: کسی که هشتش گرو نُه‌اش است چطور می‌تواند به استعدادها و توانمندی‌های خود توجه کند؟ کسی که به بهداشت و آموزش دسترسی ندارد چطور می‌تواند در راستای تعالی و رشد خود حرکت کند؟ خداوند انسان‌ها را خلق نکرده که در بدبختی و بدو بدو زندگی کنند بلکه خلق کرده که انسان‌ها به عظمت‌ها و توانمندی‌های خود نیز بیاندیشند و در راستای تعالی خود حرکت کنند.

 

وی با اشاره به تعریف عدالت، گفت: عدالت یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها. دولت هم منابع، فرصت و هم اختیار تصمیم‌گیری دارد و با توجه به این مسائل باید در راستای توزیع عادلانه امکانات تلاش کند. دولت باید حتی نگاه و محبت خود را نیز عادلانه توزیع کند؛ البته نه اینکه فقط دولت در این زمینه نقش دارد و تمام عدالت توسط دولت محقق می‌شود، بخشی از آن توسط دولت صورت می‌گیرد و دیگران نیز در این ارتباط دارای وظیفه هستند. ما در محدوده امکانات و توانایی‌های دولت تلاش کردیم در راستای عدالت حرکت کنیم.

 

احمدی‌نژاد همچنین به ترکیب دولت اشاره کرد و افزود: می‌بینید که از تمام نقاط کشور افرادی در مراکز اصلی تصمیم‌گیری هستند و به نظر من چنین امری نیز میسر و مفید است. بسیاری از اختیارات را به استان‌ها دادیم و برنامه‌های متعددی را در راستای عدالت پیاده کردیم که از جمله آنها حرکت در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بود.

 

وی با اعتقاد بر اینکه دولت نهم و دهم در یکی از سخت‌ترین شرایط تاریخی مستقر شد، اظهار داشت: در آن زمان افغانستان و عراق در اشغال بودند، آمریکایی‌ها هر روز تهدید می‌کردند و دولت نهم در سایه تهدیدهای مکرر آمریکایی‌ها به پایان رسید. در شرایطی قرار داشتیم که رکود بحران و تورم جهانی حاکم بود و از طرف دیگر در شرایط سخت داخلی قرار داشتیم، فشارهای در داخل به دولت نهم و دهم سنگین بود و از طرف دیگر تحریم‌های ناجوانمردانه یکسویه نیز علیه کشور وجود داشت.

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌یی کشورمان گفت: مدتی است که من در این موضوع دخالتی ندارم ولی تحریم‌ها یک فضا و شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرد.

 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: دولت تلاش کرد هر کاری که برای مردم انجام می‌دهد، منجر به توانمندی مردم بشود.

 

ادامه دارد....


dolat.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۲
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی