تبیین


آخرین نظرات
احمدی نژاد: امروز عراق به سمت اقتدار و امنیت سوق پیدا می‌کند، که جمهوری اسلامی ایران از این بابت بسیار خوشحال است؛ در حقیقت امروز فاصله‌ میان ایران و عراق برداشته شده و مسئولان دو کشور تصمیمات خوبی برای توسعه روابط اتخاذ کرده اند

رئیس جمهور با تاکید بر نقش موثر و سازنده ایران و عراق در مناسبات و تحولات منطقه و جهان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را برای برقراری و حفظ همدلی و وحدت در منطقه به کار خواهد برد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد در جریان برنامه های اولین روز از سفر به کشور عراق، در مجلس اعلای عراق نقش پارلمان و نمایندگان مردم را در تقویت روابط میان ایران و عراق بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ برشمرد و با تاکید بر اینکه دو کشور همکاری‌های سازنده و مثبتی با یکدیگر داشته‌اند، تصریح کرد: امروز عراق به سمت اقتدار و امنیت سوق پیدا می‌کند، که جمهوری اسلامی ایران از این بابت بسیار خوشحال است؛ در حقیقت امروز فاصله‌ میان ایران و عراق برداشته شده و مسئولان دو کشور تصمیمات خوبی برای توسعه روابط اتخاذ کرده اند.

رئیس جمهور با اشاره به همکاری های گسترده میان ایران و عراق دربخش های گوناگون، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه های گوناگون از جمله ساخت و ساز مسکن در اختیار برادران عراقی خود قرار دهد.

 احمدی نژاد نقش ایران و عراق را در مناسبات و تحولات منطقه و جهان بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: در این تحولات صرف نظر از اینکه بخواهد برای حزب یا گروهی منفعت داشته باشد، نیازمند همدلی جمعی هستیم، چرا که دشمنان ملت های منطقه از جمله صهیونیست‌ها از این تحولات احساس رضایت کرده و نمی‌خواهند کشورها و ملت های منطقه مقتدر و پیشرفته باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه و در سطحی بالاتر با نگاهی تاریخی و بین‌المللی همه کشورها در پیشرفت و امنیت کامل باشند، اظهار داشت: هیچ لزومی ندارد که امروز برادران در برابر هم قرار داشته باشند؛ باید در مسیر تفاهم مراقب دشمنان قسم خورده که دشمن همه ملتها هستند و هیچ طایفه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسند، باشیم، چرا که آنها برای هیچ یک از شیعه، سنی و کرد اهمیتی قائل نبوده و تنها به دنبال منافع خود هستند.

احمدی نژاد با اشاره به جریانات و تحولات اخیر مصر با تاکید مجدد بر نقش ایران و عراق برای ایجاد تفاهم در این کشور، اظهار داشت: اگر در مصر درگیری‌ها خدایی ناکرده ادامه پیدا کند مطمئناً یک ستون محکم در منطقه آسیب خواهد دید.

رئیس جمهور افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که ایران و عراق باید دست به دست هم داده و مجالس دو کشور کمیته مشترکی تشکیل داده و با گروه‌های مختلف برای برقراری آرامش و همدلی در منطقه رایزنی کنند.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه مطمئناً دشمنان بشریت از توطئه ها و طراحی های خود در درازمدت سودی نخواهند برد و در آینده نزدیک جایی برای آنان در منطقه نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را برای برقراری و حفظ همدلی و وحدت در منطقه به کار خواهد برد و یقیناً مجلس عراق نیز نقش تاریخی خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

dolat.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۹
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی