تبیین


آخرین نظرات
وزیر اقتصاد با اشاره واگذاری ۶۶۸ شرکت در ۸ سال گذشته به ارزش ۱۱۹ هزار میلیارد تومان گفت: در این خصوصی‌سازی‌ها حتی یک مورد خلاف هم مشاهده نشد

وزیر اقتصاد با اشاره واگذاری 668 شرکت در 8 سال گذشته به ارزش 119 هزار میلیارد تومان گفت: در این خصوصی‌سازی‌ها حتی یک مورد خلاف هم مشاهده نشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس ، سید شمس‌الدین حسینی ،وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در مراسم رونمایی از طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: کشور در 8 سال گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشت و مشکلاتی که دشمنان کشور برای تحریم اقتصادی ایران ایجاد کردند، از جمله این موارد بود.


وی افزود: خزانه‌داری کشور سال گذشته کشور را به جای 144 هزار میلیارد تومان با 104 هزار میلیارد تومان اداره کرد، در حالی که 106 هزار میلیارد تومان درآمد داشت.


حسینی ادامه داد: در این دوره برای پاسخ به سؤال نمایندگان 23 بار به مجلس رفتم و در مواردی با سؤالاتی مواجه شدم که مخاطب آن وزیر و وزارت اقتصاد نبود، اما این وزارتخانه در صف مقدم سوال بود.


به گفته حسینی در این دوره در قالب طرح تحول اقتصادی کشور اصلاحات زیادی در حوزه گمرک، مالیات و بیمه انجام شد و قانون سیاست‌های کلی اصل 44 به تصویب رسید.


وی گفت: در این 8 سال 668 شرکت به ارزش 119 هزار میلیارد تومان واگذار شد و حتی یک مورد خلاف هم در این خصوصی‌سازی‌ها مشاهده نشد.


وی با بیان اینکه 70 درصد واگذاری‌ها از طریق بورس و به صورت شفاف و رقابتی انجام شد، گفت: در حال حاضر 40 میلیون و 500 هزار نفر دارنده سهام عدالت در کشور هستند.


وزیر اقتصاد تصریح کرد: در این دوره نظام تأمین مالی تحولات زیادی داشت و مقررات زیادی وضع شد.


حسینی گفت: در واگذاری طرح‌های نیمه تمام به این سمت رفتیم که بخش خصوصی با اندک پرداختی طرح‌ها را به دست بگیرد و مابقی هزینه را از محل عایدات آن طرح بازپس دهد.


وی با اشاره به انجام قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: 30 میلیون دلار در دو سال اول اجرای قانون از این محل برای کشور صرفه‌جویی شد و از ابتدای اجرای قانون تا اردیبهشت ماه امسال 2 میلیارد دلار برق از کشور صادر شد.


حسینی با اشاره به تحول در نظام گمرکی و اجرای جدید گمرک گفت: گمرکات کشور در این دوره الکترونیکی شد.


حسینی در مورد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: اجرای این قانون موجب شفافیت مالیاتی شد و امروز در حالی که هنوز این قانون تکمیل نشده 14 درد کل مالیات کشور از این محل تامین می‌شود.


وی همچنین به افزایش تعداد بانک‌ها از 17 به 38 مورد اشاره کرد و افزود: سرمایه بانک‌های کشور از 5 هزار میلیارد تومان به 51 هزار میلیارد تومان رسیده است.


وزیر اقتصاد اظهار داشت: در بازار سرمایه قانون جدید بدون تنش اجرا شد و بازار فرابورس کالا و بورس انرژی شکل گرفت.


وی تصریح کرد: همچنین در جلسه دیروز شورای عالی بورس بحث‌هایی در مورد چارچوب بورس ایده یا همان فن بازار انجام شد.


وی با بیان اینکه دوران طلایی بورس ایران در دوره تحریم رقم خورد، گفت: در این دوره شاخص بورس 5 برابر و ارزش بازار 10 برابر سال 84 شده است.


حسینی همچنین به رشد کمی و کیفی محصول در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های بیمه از 17 به 27 مورد رسید و ضریب نفوذ بیمه به 2 درصد ارتقاء یافت.

dolat.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۲
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی