تبیین


آخرین نظرات
بدیهی است که در این رویکرد شخص احمدی نژاد موضوعیت ندارد بلکه گفتمانی که او به عنوان نماد آن شناخته می شود باید برای همیشه به محاق برود.
به گزارش نکات پرس، برداشت 160 میلیارد ریال از حساب نهاد ریاست جمهوری در آخرین روز کاری دولت دهم تنها بخشی از اتهام پراکنیهای رسانه هایی است که تخریب رئیس جمهور گفتمان عدالت را به طور جدی از سال 84 در دستور کار خود قرار دادند. به نظر می رسد دستور کار این رسانه ها در دوران پسااحمدی نژاد استمرار رویکرد گذشته برای اجتناب از بازگشت مردم به گفتمان عدالت باشد و البته بدیهی است که در این رویکرد شخص احمدی نژاد موضوعیت ندارد بلکه گفتمانی که او به عنوان نماد آن شناخته می شود باید برای همیشه به محاق برود. دیروز خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه در آخرین روز کاری آقای احمدی نژاد مبلغ یکصد و شصت میلیارد ریال از حساب نهاد ریاست جمهوری برداشت شده و مشخص نیست این مبلغ به چه حسابی و برای چه کاری واریز شده است. 
روزنامه اعتماد در این باره امروز با علی اکبر جوانفکر گفت و گویی صورت داده است.مشاور رسانه ای رئیس جمهور سابق با قاطعیت تصریح کرده که امکان کسر  پول بدون حساب غیر ممکن است. متن این مصاحبه از نظرتان می گذرد. 


دیروز خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه در آخرین روز کاری آقای احمدی نژاد مبلغ یکصد و شصت میلیارد ریال از حساب نهاد ریاست جمهوری برداشت شده است. شما از این مساله اطلاعی دارید؟
   
 من اطلاعی ندارم اما مطمئنا هر چیزی طبق قاعده و قانون انجام شده است. اگر چیزی خلاف قانون انجام شده است، می توانند آن را اعلام کنند. تا الان از واژه «خلاف قانون» استفاده نشده است اما به هر حال گفته شده که این مبلغ در آخرین روز دولت دهم از حساب نهاد ریاست جمهور کسر و تاکید شده در این راستا سرنخ هایی هم وجود دارد که احتمالااین مساله به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
    
 اصلامگر می شود چنین چیزی اتفاق بیفتد؟ می شود از خزانه دولت مبلغی کسر شود و بعد معلوم نباشد این پول به کجا رفته است؟
   
 بالاخره اگر پولی از حساب دولت کسر شده معلوم است که به کجا واریز شده است.
    
روی هوا می پرانند و بعد هم معلوم نمی شود اصل قضیه چه بوده است

 طبق خبری که منتشر شده این مساله معلوم نیست.
   
چطور ممکن است معلوم نباشد. مگر نهاد ریاست جمهوری بی در و پیکر بوده است؟ قطعا یک قاعده و حساب و کتابی داشته است که نمی توانسته چنین پولی بدون قاعده و ضابطه از حساب نهاد کسر شود. این مساله اصلا امکان پذیر نیست. متاسفانه وقتی برخی می خواهند یک شبهه یی را مطرح کنند همین طوری روی هوا یک مساله را می پرانند و بعد هم معلوم نمی شود اصل قضیه چه بوده است. احتمالااین مساله هم مبتنی بر یک مصوبه و قاعده یی بوده است و همین طوری که نمی شود چنین مبلغی از حساب نهاد کسر شود. اگر هم مساله یی خلاف قانون واقع شده بالاخره نهادهای قانونی و مراجع ذی ربط وجود دارند و آنها پیگیری می کنند.
    
 این مساله را من چطور می توانم از اطرافیان آقای احمدی نژاد پیگیری کنم تا به نتیجه روشنی برسیم؟

 نمی دانم. اما آنهایی که این مساله را بیان می کنند باید به طور شفاف آن را مطرح کنند تا این مسائل پیش نیاید. من در جریان جزییات این مساله نیستم. فقط یک چیز کلی که من می توانم بگویم، این است که دولت طبق قاعده و قانون رفتار کرده و درباره دولت احمدی نژاد هیچ شبهه یی وجود ندارد. اگر هم کسانی ادعا دارند امری خلاف قانون واقع شده است باید به مراجع ذی ربط ارجاع دهند. چرا اینها جو سازی و شایعه درست می کنند و فضای کشور را مسموم می کنند؟
   
 اینکه گفته می شود آقای احمدی نژاد همزمان با تشکیل جلسات هیات دولت، در ساختمان لادن با دولتمردان سابق خود اقدام به برگزاری جلساتی می کند را شما تایید می کنید؟

 خیر، این طور نیست که این جلسات به صورت همزمان با جلسات هیات دولت فعلی برگزار شود. اصلااین مسائل چه ربطی به هم دارد؟ دولت جدید کار خودش را دارد، انجام می دهد و آقای احمدی نژاد هم جلسات خودشان را تشکیل می دهند و مسائل مربوط به تاسیس دانشگاه شان را پیگیری می کنند.
    
 شما خودتان هم در این جلسات شرکت می کنید؟

 نه، من اصلانمی دانم این جلساتی که می گویید چه هست.
    
 همین جلساتی که می گویید در رابطه با تاسیس دانشگاه تشکیل می شود.

 خب ایشان می توانند جلساتی را برای این کار تشکیل دهند و ایرادی هم ندارد اما من تاکنون در آن حضور نداشته ام.
    
 شما تعمدی برای عدم حضور در این جلسات دارید؟
   
نه تعمدی ندارم. فقط دلیلش این است که درگیر کارهای شخصی و مسائل بازنشستگی ام هستم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۹
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی