تبیین


آخرین نظرات

هراس تلویزیون از موج رجعت به احمدی نژاد

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۴۱ ب.ظ
موج رجعت و دلتنگی به احمدی نژاد که روز به روز روند تصاعدی به خود می‌گیرد باعث شده است تا صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین رسانه انحصاری کشور موج جدیدی از تخریب احمدی نژاد را در سایه سکوت معنا دار وی در دستور کار قرار دهد.
نکات پرس/ احمدی‌نژاد در انتخابات 92 هیچ نماینده ای نداشت و همین امر موجب شد در یک رقابت انتخاباتی نزدیک حسن روحانی با نماد کلید و شعار حل تمامی مشکلات در طول 100 روز، با کسب آراء شکننده رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران شود.

اما هر روز که به موعد پایان 100 روز نزدیک‌تر می‌شویم نه تنها با حل معضل گرانی مواجه نمی‌شویم بلکه شاهد افزایش قیمت‌های بسیاری از اجناس، قبوض و خدمات دیگر هستیم و در کنار این اخبار دولت در کنار  سیما زمزمه حذف یارانه‌ها و مسکن مهر را هم آغاز کردند.

همه این موارد باعث آن شده است که افکار عمومی با توجه به برخورد با احمدی نژاد یک جمله را زمزمه کنند"خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که... " این موج رجعت  و دلتنگی به احمدی نژاد که روز به روز روند تصاعدی به خود می‌گیرد باعث شده است تا صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین رسانه انحصاری کشور موج جدیدی از تخریب احمدی نژاد را در  سایه سکوت معنا دار وی در دستور کار قرار دهد.

برنامه های اقتصادی سیما در غیبت نمایندگان دولت احمدی نژاد به محاکمه یک طرفه تصمیمات اقتصادی احمدی نژاد می‌پردازند و تمام مصیبت‌های فعلی را ناشی از تصمیمات دولت نهم و دهم معرفی می‌کنند.

از مهم‌ترین برنامه های اقتصادی صدا و سیما که این رویکرد را برگزیدند می‌توان به برنامه های پایش و حرف حساب اشاره کرد.

در برنامه های سیاسی صدا و سیما نیز بازخوانی خانه نشینی، انتخاب معاون اولی،  رها کردن مسائل کشور در سایه تبلیغ مشایی! و ...به صورت مکرر انجام می‌پذیرد به نحوی که برنامه شناسنامه در طول 4 هفته پیاپی با حضور مهمانانی چون فتاح، میرکاظمی، لنکرانی و ابوترابی به این مسائل پرداخته است همچنین برنامه امروز، دیروز و فردا نیز همین سبک را برگزیده است.

در برنامه های مناظره و دیگر برنامه های گفت و گو محور نیز با دعوت از کارشناسانی که عمدتاً به عنوان مخالفان تابلو دار دولت احمدی نژاد شناخته می‌شدند کوشیده می‌شود تا دولت احمدی نژاد ناکارآمد معرفی شود که می‌توان در ادامه این لیست به برنامه نگاه 1 و نگاه 2 و... اشاره کرد.
حتی در بخش‌های خبری نیز این روند لحاظ شده و برنامه خبری 20:30 به جای نقد دولت فعلی رویکرد سابق حفظ شده است و حتی شبکه خبر نیز به سراغ تیم "دکتر سلام" رفتند تا نماینده یک گروه سیاسی-نظامی برنامه "حساس نشو" را روی آنتن بفرستند.

بسیاری معتقدند معاونت سیما که یکی از نیروهای تابلو دار احزاب سیاسی در کشور به حساب می‌اید باعث این برخورد یک جانبه شده است آنچنان که علی دارابی با یادداشت نویسی برای هفته نامه های سیاسی جریان مطبوع خود عملاً وارد نزاع سیاسی با دولت دهم شده بود.

اکنون باید اندیشید که چرا ظرفیت فراگیر رسانه ملی باید در اختیار منافع حزبی و سیاسی افراد خاص قرار گیرد؟!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۴
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی