تبیین


آخرین نظرات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم   
راضیه خانم عزیز سلام علیکم
نامه سرشار از پاکی، صداقت، ایمان، لطف و امید شما را زیارت کردم و خداوند بزرگ را بخاطر وجود شما و همه انسانهای هوشمند، صبور، عالم و وفادار سپاسگزارم.
عشق و علاقه مومنان به یکدیگر ریشه در لطف الهی دارد و واسطه آن، وجود بی مثال و نازنین تجلی عشق الهی به مخلوقات یعنی امام عصر علیه السلام است.
لازمه حرکت متعالی و سیر در صراط مستقیم الهی ، ثبات قدم و ایستادگی بر اصول و مفاهیم و ارزشهای اساسی و صد البته صبوری و تحمل است.
جهان با سرعت باورنکردنی در حال تعالی وآماده شدن برای دعوت و پذیرش حقیقت هستی و تجلی اعظم خداوند، انسان کامل و پیام آور همه خوبیها و زیباییها- در راس آنها توحید وعدالت و علم وعشق- است.
امام خود هم راه و هم راهنما وهم معیار و هم قله وهم یاور و دستگیر انسانهاست. در واقع برای رسیدن به خدا، راه امام است و قله نیز امام است چراکه در اوج است.
خدا را سپاس که انسانها به سرعت جهانی میشوند. اندیشه ها جهانی، افق نگاهها جهانی و ارزشهای مشترک و فطری انسانها به مطالبه عمومی و جهانی ملتها تبدیل میشود.
امید است که با رسیدن کاروان بشری به شایستگی حکومت جهانی عدالت و توحید و عشق، عصاره همه خوبیها ظاهر شود وبا حضور او همه آرزوهای الهی و فطری و تاریخی انسانها محقق گردد.
ظلم و تبعیض و تحقیر و فقر و اندوه جای خود را به کرامت و محبت و زیبایی و عدالت بدهد و جهانی انسانی جایگزین وضع فعلی گردد.
کاروان توحید در پیچ های آخر و نزدیک به میعادگاه و موعود است. ذات حق پیروز و ذات باطل شکست است. حق در هر حال پیروز است حتی اگر در خاک کربلا و زیر سم اسبان قطعه قطعه شود و یا به اسارت برود. وقتی قرار است حق پایدار و ارزشها مستقر گردد و مکتب پیروز شود، پافشاری بر حق عین پیروزی است. آیا کسی شک دارد که در کربلا پیروز قطعی امام حسین(ع) و یاران وفادارش بودند و هستند و شکست خوردگان قطعی، جبهه یزید و پیروانش بودند و هستند؟ باید تلاش کرد تا در مسیر باشیم.
خدا را سپاسگزارم که ملت بزرگ ایران در مسیر الهی خود ثابت قدم است و دشمنان قسم خورده حق و عدل در سراشیبی سقوط قرار دارند.
عزیز ارجمند
از اینکه این کوچک را مورد لطف قرار داده اید ممنونم. کوچکترینم و کاری نکرده ام و همواره خود را بدهکار انقلاب، امام(ع)، ملت و بویژه شهدا و ایثارگران میدانم و از خداوند میخواهم که هم چنان مورد عنایت مولا ودر زمره عاشقان و کمترین سربازان او باشم.
از خداوند عزیز یگانه برای شما و خانواده محترم سلامتی، عزت، ایمان کامل، سربازی مولا، موفقیت در تمام عرصه ها و همه خوبیها و لطف و رحمت الهی را مسئلت دارم.
امیدوارم در روز موعود همه با هم و در کنار هم ودر خدمت آن سرور بی همتا باشیم. خداوند یار و نگهدار شما باشد.

احمدی نژاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۲ ، ۱۰:۲۵
.◉ . ◉.

آیا خزانه دولت نهم هم خالی بود؟ + جدول

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰ ق.ظ

به گزارش مشرق پس از آنکه حسن روحانی در جمع دانشجویان اظهار داشت که دولت را با "خزانه خالی" تحویل گرفتیم، مسؤولان اقتصادی دولت دهم پس از مدت‌ها سکوت خود را شکستند و به این اظهارنظر پاسخ دادند.

"محمود بهمنی" رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم، موجودی 100 میلیارد دلاری ذخایر بانک مرکزی و ذخایر بالای طلا را نشانه خالی‌نبودن خزانه دانست.

در پاسخ به اظهارنظر بهمنی، مسؤولان دولت یازدهم تأکید کردند که مقصود رئیس‌جمهور از خزانه، ذخایر بانک مرکزی نیست بلکه خزانه حساب‌های دریافت‌های عمومی نزد دولت است که به گفته آنها، خالی است.

آیا خزانه دولت نهم هم خالی بود؟ + جدول متعاقباً سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم هم به میدان آمد و گفت: اتفاقاً خزانه حساب‌های دریافت‌های عمومی دولت نیز خالی نبوده و موجودی آن در 13 مرداد 92 یعنی روز تحویل دولت، بالغ بر 1623 میلیارد تومان بوده است.

پس از آن هم علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم در پاسخ به وزیر سابق تصریح کرد که مهم نیست دولت دهم خزانه را با چه رقمی تحویل داده است، مهم آن است که دولت از مجموع منابع 210 میلیارد تومان درآمدی که برای سال‌جاری پیش‌بینی شده حداکثر 100 هزار میلیارد تومان را می‌تواند محقق کند، بنابراین بودجه عمرانی در سال جاری صفر خواهد بود.

این در حالی است که با توجه به کسری بودجه همیشگی دولت‌ها در کشورمان، روال کار خزانه‌داری اینطور است که دولت در هر ماه هر مقدار درآمد از محل‌های مختلف (مالیات، سهم دولت از فروش نفت، واگذاری‌ها، فروش اوراق مشارکت و سایر درآمدها) کسب می‌کند تمامی آن را مصرف می‌کند. در این میان، اولویت با پرداخت‌های جاری یعنی حقوق کارمندان و بازنشستگان و خدمات رفاهی است و اگر رقم مازادی باقی بماند، دولت آن را صرف سایر امور همچون طرح‌های عمرانی، بازپرداخت سود اوراق مشارکت، بازپرداخت بدهی‌ها و .... می‌کند.

بنابراین به‌ندرت پیش می‌آید که در روزهای ابتدایی هر ماه و پس از پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و تخصیص مازاد اعتبارات به طرح‌های عمرانی، پولی در خزانه دولت باقی بماند و این به دلیل کسری بودجه همیشگی دولت است. طی سال‌های اخیر دولت همواره کسری درآمدهای حاصل از مالیات‌ها و سایر درآمدهای غیرنفتی را از محل مازاد درآمد فروش نفت خام، تامین کرده است.

نگاهی به وضعیت بودجه عمومی دولت در چهار ماهه اول 1384 یعنی هم‌زمان با آغاز به کار دولت نهم نیز نشان می‌دهد در آن مقطع هم خزانه دولت، پُر نبوده است. در پایان چهارماهه نخست سال 1384، درآمدهای مالیاتی محقق‌شده دولت با حدود 11 درصد کسری نسبت به رقم مصوب بودجه مواجه بود. 

در همان مقطع، درآمد دولت از منابع حاصل از واگذاری‌ها هم با 66 درصد کسری و درآمد واگذاری دارایی‌های مالی نیز با 58 درصد کسری همراه بود. مجموع این کسری‌ها دولت را ناچار ساخته بود تا از درآمد فروش نفت خام بیش از رقم قانونی مصوب بودجه‌ای (140 درصد بیشتر) برداشت نماید. با این حال، دولت فقط توانسته بود 44 درصد بودجه عمرانی مصوب را در چهارماهه نخست سال 1384 پرداخت نمایند و البته هزینه‌های جاری به طور کامل پرداخت شده بود.

با این توضیحات بهتر می‌توان اظهارنظر وزیر اقتصاد دولت دهم مبنی بر این که موجودی خزانه در ابتدای دولت یازدهم یعنی تاریخ 13 مرداد 92 بالغ بر 1623 میلیارد تومان بود، را تحلیل کرد. بنابراین اگر مقصود آقای روحانی از خزانه خالی، خزانه‌داری کل کشور است، خالی بودن یا پایین بودن رقم موجودی آن، امری معمول در کشورمان است.

وضعیت بودجه عمومی دولت در چهار ماهه اول 1384

درآمدها

میلیارد تومان

هزینه‌ها

میلیارد تومان

درآمدهای مالیاتی

3486

هزینه‌های جاری

9313

سایر درآمدها

612

پرداخت‌های عمرانی

1678

درآمد نفت

10991

تملک دارایی‌های مالی

5666

درآمد واگذاری‌ها

25

تنخواه

85

واگذاری دارایی‌های مالی

1628

 

 

مجموع درآمدها

16742

مجموع هزینه‌ها

16742

موجودی خزانه پس از پرداخت‌ها

صفر

     دولت بهار


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۰:۳۰
.◉ . ◉.


اولین و تنها رئیس جمهوری بود که قبل از مرحله اول انتخابات، از سوی هیچ‌یک از احزاب و گروه‌ها حمایت نشد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که بیش از 23 میلیون رای در انتخابات کسب کرد. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که در رقابت با رقبای قدر، مثل هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی در دوره اول و میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دوره دوم رئیس جمهور ایران شد. یعنی در هر دوره رقبایش رئیس جمهور سابق و رئیس مجلس سابق یا نخست وزیر سابق و رئیس مجلس سابق بودند و بهمین دلیل می‌توان گفت مردمی‌ترین رئیس جمهور ایران است. 
اولین رئیس‌جمهوری که پیش از ریاست جمهوری‌اش در آزاد‌ترین انتخابات تاریخ ایران شهردار تهران شد. انتخاباتی که سیستم رد صلاحیت در آن وجود نداشت و همه از جمله نهضت آزادی، طرفداران کرباسجی و ... لیست داده بودند و دولت اصلاحات مجری آن بود و نظارت شورای نگهبان هم در کار نبود ولی تنها رئیس جمهوری که در هر دو دوره انتخابات ریاست جمهوری‌اش، از سوی رقبای اصلاح‌طلب، بجای تبریک پیروزی با ادعای تقلب در انتخابات مواجه شد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که همراه هیأت دولتش چهار دوره در تمامی استانها و شهرهای کشور مجموعا در بیش از یکصد سفر استانی حضور یافت و به بررسی مشکلات استانها از نزدیک پرداخت و هیأت دولت را در این زمینه بسیج کرد. 
اولین رئیس جمهوری که گفت ایران می‌تواند فضایی شود و ایران را فضایی کرد. 
اولین رئیس جمهوری که هدفمندسازی یارانه‌ها را اجرایی کرد و پول نفت را مستقیما به مردم داد. سایرین فقط از لزوم هدفمندسازی گفتند و وعده پرداخت پول نفت را می‌دادند. 
اولین رئیس جمهوری که سهمیه‌بندی بنزین را اجرایی کرد. 
اولین رئیس جمهوری که مسکن مهر را برای اقشار کم درآمد اجرایی کرد و بیش از شش میلیون خانواده را صاحب خانه کرد. 
اولین رئیس‌جمهوری که در تمام سخنرانی‌ها، چه داخلی و چه بین‌المللی سخنانش را با یاد امام زمان آغاز می‌کرد و به همین دلیل ابتدا دشمنان و سپس دوستان او را متهم به حجتیه بودن کردند و تنها دلیل تهمتشان یاد کردن او از امام غایب غریب بود. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که به ارتباط با رمال‌ها و اجنه متهم شد و این ادعای مضحک ابتدا توسط مخالفان و سپس توسط دوستان در خصوص او مطرح شد و یکبار از خود نپرسیدند که کسی که با اجنه و رمال‌ها در ارتباط است چه نیازی به این همه دوندگی و سفر برای حل مشکلات دارد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که در دوران ریاست جمهوری‌اش همه رسانه‌ها او را نه تنها نقد، بلکه مدعیان فرهیختگی او را تخریب کردند و حتی به بدگویی و توهین نیز روی آوردند در حالیکه اگر نقدی به عملکردش بود نیازی به توهین نبود. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که بصورت سالیانه در اجلاس سران سازمان ملل حضور یافت و از حقوق ملت دفاع و صحنه‌سازی استکبار را بر ملا می‌کرد ولی بخاطر تعداد همراهانش در این سفر از سوی نمایندگان مجلس تذکر دریافت کرد و متهم به حیف و میل کردن بیت‌المال به خاطر همراهی همراهانش شد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که وقتی اورانیوم 20 برای استفاده صلح‌آمیز در مصارف انسان‌دوستانه را به ما ندادند، دستور تولید آن را داد ولی مخالفین مدعی صداقت، این ادعای تولید اورانیوم با غنای20 درصد را ادعای واهی خواندند و این کار را برای مهندسین ما محال دانستند و رئیس دولت را دروغگو خواندند درحالیکه خود امروز به توافق در خصوص توقف تولید آن افتخار می‌کنند و تعهد داده‌اند چیزی که توان تولیدش را نداشتیم منهدم کنند و مشخص نیست در آینده رادیو دارو جهت درمان بیماران سرطانی را از کجا خواهند آورد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که در دوران ریاست جمهوری‌اش ایران به رتبه 16 علمی جهان دست یافت ولی متهم به عقب‌ماندگی کشور شد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که ورزشکاران در دوره او در المپیک، بهترین نتیجه تاریخ المپیک ایران را کسب کردند، تیم ملی فوتبال برای اولین بار به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی راه یافت، والیبال ایران در دوره او درخشید ولی مدعیان فریختگی، موفقیت‌های دوره او را ندیدند و مدام از کس دیگری تشکر کردند. در دوره او در بیشتر شهرستانها و روستاها امکانات ورزشی جهت بهره‌گیری از همه استعدادهای این مرز بوم ساخته شد و طوری برنامه‌ریزی شد که استعدادهای قهرمانی از همه مردم ایران در شهرها و روستاها فرصت حضور داشته باشند ولی متهم به امنیتی کردن ورزش شد، در حالیکه همان متهم‌کنندگان وزرای ورزشی با سابقه امنتیی به مجلس پیشنهاد کردند. 
اولین رئیس جمهوری که محافظینش اجازه می‌دادند مردم عادی با او دست بدهند و او را در آغوش بکشند و در دوره او نزدیک شدن به رئیس جمهور برای مردم جرم محسوب نمی‌شد از مردم نامه می‌گرفت و نامه‌های آنها را رسیدگی می‌کرد و دستور رسیدگی می‌داد و خیلی از خواسته‌های مردم از طریق همین نامه‌ها عملی شد. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که بیشترین تعداد استیضاح و عدم رای اعتماد به وزرا، در زمان ریاست جمهوری وی صورت گرفت. بیشترین تعداد سوال از وزیران در دوره او اتفاق افتاد، در عین حالی که موظف به کوچک‌کردن دولت و کم کردن تعداد وزارتخانه‌ها بود، موظف به تشکیل وزارتخانه جدید و معرفی وزیر ورزش شد. در عین حالی که باید با مصوبه مجلس به همه مردم یارانه می‌داد ولی بودجه مربوط به آن را کم می‌کردند و حق نداشت از محل دیگر نیز برای دادن یارانه هزینه کند که اگر می‌کرد متهم به بی‌قانونی و دزدی از بیت المال می‌شد. در عین حالی که طبق قانون اساسی موظف به پاسداری از این میراث گرانقدر جمهوری اسلامی بود حق دفاع از قانون اساسی را نداشت و شورای نگهبان این حق قانونی را از او سلب کرد. در عین حالیکه طبق قانون اساسی به قرآن کریم در مجلس قسم یاد کرده بودتا از حق مردم دفاع کند، به خاطر عمل به قسم خود مورد توبیخ صریح قرار گرفت. در عین حالیکه حق نداشت در خصوص مناظره یا مذاکره با آمریکا سخنی به زبان بیاورد در عین حال باید تحریمها را بی‌اثر می‌کرد. در عین حالی که بودجه‌اش با بیشترین تغییرات از سوی مجلس روبرو می‌شد باید همه مشکلات اقتصادی را با بودجه تغییر یافته حل می‌کرد. 
اولین رئیس جمهوری که همیشه برای مردم لبخند می‌زد و با آنها مهربان بود و درمقابل برای مدیرانش سخت‌گیر بود و با کم کاری عذر آنها را میخواست. برخلاف سایرین که به مردم سخت می‌گرفتند و با مدیران مهربان بودند و ثبات مدیریتی برایشان قائل شدند او طرح استخدام مهرآفرین برای همه مردم در نظر گرفت که خلاف قانون اعلام شد. در آلودگی هوا ادارات را تعطیل می‌کرد تا سلامتی مردم به خطر نیافتد ولی مدیرانش سر کار حاضر بودند. بین‌التعطیلین را به خاطر سفر و افزایش زمان تفریح مردم تعطیل می‌کرد، ساعات کاری را کاهش داد، مرخصی زایمان را افزایش داد و به مردم راحت می‌گرفت. برای سفر به مردم سهمیه اضافه بنزین می‌داد و می‌خواست مبلغ یارانه‌ها را افزایش دهد نه آنکه آن را قطع و یا به یارانه غیر نقدی تبدیل کند و کسری بودجه هم نمی‌آورد. حقوق بازنشستگان و کارمندان را افزایش می‌داد. سهام عدالت داد و سالها در مدارس شیر توزیع کرد ولی این را بعنوان تنها افتخار عملکرد سه ماهه‌اش اعلام نکرد. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که پس از دو دوره، کاندیدایش در انتخابات رد صلاحیت شد و کاندیدایی در دوره بعد نداشت در حالیکه تقریبا دو سال همه رسانه‌ها می‌گفتند او میخواهد رئیس جمهور مادام العمر باشد و مدل پوتین مدودف را در سر می‌پروراند. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که دادگاهی شد. اولین و تنها رئیس‌جمهوری که پس از دوره ریاست جمهوری ادعای تقلب نکرد، صحبت از براندازی نکرد، نامه بدون سلام و السلام به رهبری ننوشت، از براندازان حمایت نکرد، ولی به دادگاه فراخوانده شد و محاکمه خواهد شد، نه با شکایت مردم، بلکه با شکایت مسئولین و ملزم به حضور در دادگاه شده است. 
اولین رئیس جمهوری که متهم شد اگر کاندیدایش در انتخابات رد صلاحیت شود مملکت را به آشوب خواهد کشید ولی فقط سکوت کرد و تهمت‌زنندگان حاضر به عذرخواهی از او نشدند بلکه او را به دادگاه فراخواندند و دیگرانی که در این مملکت آشوب به پا کرده بودند و فرزندانشان را در آشوبها دستگیر کرده‌ بودند در انتخابات دو کاندیدای تایید صلاحیت شده داشتند و تاختند و پیروز شدند و اصولگرایان شکست خوردند و احمدی‌نژاد را دلیل شکست خود اعلام کردند. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که از محله نارمک تهران به ریاست جمهوری آمد و پس از مسئولیتش به محله خود در نارمک بازگشت. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که سخنان مهمش را نمی‌شنیدند و شوخی‌ها و طنزهای صحبتهایش را تیتر یک رسانه‌ها می‌کردند و از این طریق به تخریب او می‌پرداختند. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که به نزدیک‌ترین یارانش تهمت اختلاس و دزدی زدند و عدم رسیدگی به آن را خط قرمز رئیس جمهور خواندند و حتی پس از دوران ریاست جمهوری‌اش نیز دادگاهی برای این اتهام برگزار نکردند. 
اولین رئیس‌جمهوری که در دوره ریاست‌جمهوری‌اش دیگران رفتند و مذاکرات هسته‌ای را انجام دادند و فروش نفت ایران و بانک مرکزی تحریم شد ولی مخالفان، مدیریت او را علت مشکلات کشور دانستند و تحریمها را بی‌اثر! سرپرست تیم مذاکره کننده تایید صلاحیت شد ولی نامزد او را رد صلاحیت کردند تا کشور به آرامش برسد. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که معاون اولش را به میل خود انتخاب نکرد، به دستور رهبری برای حفظ دوستی دوستان، تمکین کرد ولی مدعیان، او را به انحراف متهم کردند و عقد دوستی با او شکستند و به روی خود هم نیاوردند. 
اولین رئیس‌جمهوری که بزرگترین اختلاس در زمان او به وسیله خودش علنی شد ولی این اختلاس به اطرافیان او نسبت داده شد اما در نهایت در دادگاه اثری از این ارتباط مشخص نشد و عذرخواهی هم صورت نگرفت. 
اولین رئیس جمهوری که بعد ریاست جمهوری‌اش حق هیچ‌کاری حتی تأسیس دانشگاه ندارد و این کار او غیر قانونی اعلام شد. بودجه‌ی دانشگاهش عودت داده شد و مخالفان همچنان بودجه مصوب قانونی عودت داده شده را جزء تخلافاتش محسوب می‌کنند. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که قانون را تغییر دادند که مجری انتخابات نباشد و در عین حال بخاطر همراهی با یکی از کاندیداها به او خورده گرفتند در حالی که خود با اینکه جایگاه حقوقی و سابقه ریاست جمهوری داشتند صریحا و علنا از یک کاندیدا حمایت کردند و کسی به آنها انتقادی وارد ندانست. 
تنها رئیس‌جمهوری که توسط رهبری بازگرداننده ریل انقلاب به خط اصلی نامیده شد ولی دیگران او را بزرگترین خطر از صدر اسلام تا کنون نامیدند، مداح مدعی در مجلس امام حسین زشت‌ترین تعابیر را در خصوص او و رئیس‌دفترش بکار برد، یک روحانی فهم او را از گاو کمتر دانست و مدعی‌العموم ادعایی بر علیه آنها نکرد در حالیکه او مردمی ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایران بود. 
اولین و تنها ریس جمهوری بود که وزیر اطلاعاتش بر علیه او مصاحبه می‌کرد. 
اولین و تنها رئیس جمهوری بود که پس از رفتنش، مسئولین به یهودیان اطمینان خاطر دادند که آن مرد دیگر رفته است ولی او بود که متهم به انحراف بود نه دیگران. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که .... و یکشنبه جنجالی مجلس را رقم زد. 
اولین رئیس جمهوری که در مجلس شورای اسلامی اطرافیانش را به ارتباط با منافقین متهم کردند ولی اجازه دفاع از تریبون مجلس را به او ندادند و او را به بیرون از مجلس هدایت کردند. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که گفت اسرائیل باید از بین برود و در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی حضور یافت و شجاعانه بر علیه صهیونیستها و به نفع ملتها سخنرانی کرد و در عین حال نزدیک‌ترین فرد به او را حامی رژیم صهیونیستی نامیدند و پس از مدتی او و رئیس‌دفترش را بهایی و منحرف نامیدند. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که در دوران ریاست جمهوری‌اش مجلس از او سوال کرد و در مجلس جهت پاسخ به سوالات نمایندگان حضور یافت. 
اولین و تنها رئیس‌جمهوری که همین الان اگر جرأت کنند و از مردم نظرسنجی کنند محبوب‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایران است و محبوبیتش آنقدر زیاد است که رییس جمهور بعد از او در گزارش صد روزه فقط به تخریب او می‌پردازد تا شاید از محبوبیت او بکاهد. 
اولین و تنها رئیس جمهوری که نخست وزیر اسرائیل درباره او گفت که احمدی‌نژاد باید از صحنه سیاست حذف شود و ... حذف شد! 
احمدی‌نژاد مرد اولین‌ها بود و خیلی از اولین‌ها در دوره او اتفاق افتاد. 
سایر اولین‌های رئیس جمهور قلبها را شما ارسال کنید
دولت بهار - محمد جوادی/

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۰:۲۹
.◉ . ◉.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی
رئیس‌محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پایه" "انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه" به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی‌، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت  نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود.

اینجانب با تاکید مجدد بر لزوم تحکیم‌ دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به ویژه در شرایط کنونی، این روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده، صادقانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نیز قشر وسیعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی، وظیفه خود می‌دانم، چرا که بار مسئولیت پیشرفت آتی ایران عزیز عمدتا و همچنان بر دوش این عزیزان خواهد بود. بدیهی است که جفا بر این خیل عظیم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور نماید. 

خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول 8 سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم‌سابقه در جای‌جای میهن اسلامی به موازات دشمنی‌های بیگانگان، حجم کم‌نظیر ناملایمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده‌ایم. 

همچنین در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت‌ انتخاباتی و ما لا پاسخگویی- آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود- به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صیانت از آرا مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم، ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمایت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مخلص و سخت‌کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چیزی که موجب مزید نگرانی شده این است که نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحیح و آمارهای نادرست از وضعیت کشور چه بسا به تصمیم‌سازی‌های ناصواب در عرصه سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی و تضعیف امید و نشاط ملی بینجامد.
از این رو با تاکید مجدد بر این دعوت به عنوان قطره‌ای از اقیانوس ملت ایران، آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی‌نژاد
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۰:۲۶
.◉ . ◉.

به گزارش نکات پرس، رهبر معظم انقلاب به تازگی در پاسخ به نامه حسن روحانی درباره آنچه وی موفقیت هسته ای ژنو خوانده بود بر ایستادگی در برابر زورگویان تاکید کردند. 
مقاومت 8 ساله دولت احمدی نژاد که با شعار ما می توانیم در تاسیسات پلمب شده هسته ای را یکی پس از دیگری گشود و با تکیه و اعتماد بر توانایی های جوانان مملکت راهی نو پیش پای ایران باز کرد سبب شد تا مستکبرین عالم یکصدا به جایی برسند که راهی جز تمکین به حق مسلم ملت ایران نشناسند. جنجال و ژست پیروزی این روزهای دولت یازدهم با ادعای اینکه در قالب مذاکره توانسته اند حق هسته ای ملت را استیفا کنند بر فرض حقیقت مرهون ایستادگی مردانی است که با پشتیبانی ملت بزرگ ایران از چنگ و دندان نشان دادن دشمن نهراسیدند و در راه خود با تکیه بر خدا ثابت قدم ماندند. در ادامه بخشی از مواضع مردی که هسته ای شدنمان را مرهون مجاهدات 8 ساله او هستیم از نظرتان می گذرد.  

 اگر در برابر آنها عقب نشینی بکنید آنها تا انتها می یان ...

در ماجرای هسته ای همه تاسیسات را قفل کردند . آزمایشگاههای دانشگاهها را هم درخواست تعطیلی دادند و گفتند رشته های منتهی به هسته ای هم باید تعطیل بشود . در شرایطی که دولت وقت در افغانستان و در عراق و در موضوع هسته ای کمال همکاری را کرد ، کمال عقب نشینی را کرد و تقریباً کلید هسته ای را برای همیشه تحویل آنها داد ، بعد از این همه همکاری تحت شعار تنش زدایی ، تازه آقای بوش آمد پشت تریبون ، اعلام کرد که ایران محور شرارت است و باید به ایران حمله کنیم . این اخلاق مستکبران است . اگر در برابر آنها عقب نشینی بکنید آنها تا انتها می یان ...

یک بار برای همیشه باید این تهدید کنار برود

وقتی یک چماقی بالای سر یک ملت است امکان عزت ، امکان پیشرفت وجود ندارد . اولین وظیفه دولت این است که آن چماق را از دست دشمن بگیرد و تو سر خود دشمن بکوبد و خرد بکند والّا تا زمانی که آنها خودشان را مالک می دانند ، محق می دانند ، ایستاده اند ، هر روز دارند تهدید می کنند ، کاری نمی شود کرد . یک بار برای همیشه باید این تهدید کنار برود .

بعضی ها می گن آقا ! برای رفع تهدید شما بیاد لبخند بزنید

بعضی ها می گن آقا ! برای رفع تهدید شما بیاد کوتاه بیاد ، شما بیاد لبخند بزنید ، شما بیاد همکاری بکنید با تهدید کنندگان . چرا می رید تو شکمشان ؟ چرا از موضع قدرت برخورد می کنید ؟ منطق ما روشن است . میگوییم ذات استکبار پررویی و تجاوز طلبی است . اگر در برابر متکبر تواضع کنید ، پررو تر می شود ، زیاده خواه تر می شود و فهرست طلبهای خودش را طولانی خواهد کرد . اگر بخواهیم جنگ را و تهدید را از سرزمینمان دور کنیم باید از موضع قدرت و شجاعت و البته تدبیر این کار را بکنیم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۴
.◉ . ◉.