تبیین


آخرین نظرات

سخنرانی احمدی نژاد در آیین تنفیذ حکم ریاست جمهوری

چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۸۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و النصر و اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه 

حمد و ستایش خدای سبحان را که تحول احوال و دگرگونی دلها جز به اشارت او میسر نیست. درود خداوند بر پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت و ائمه هدی علیهم السلام بویژه قطب عالم امکان و واسطه غیب و شهود حضرت ولی عصر (عج) وارث همه انبیاء و اولیاء که حکومت عدل را در زمین مستقر خواهد کرد. رحمت و رضوان پروردگار نثار روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی که با قیام خود دین را زنده کرد، گرد مظلومیت از سیمای تابناک اسلام زدود و عزت و شرف مسلمانان را به آنان بازگرداند. و سلام بر شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سرافراز و خانواده های معزز آنان که استقلال و آزادی و عزت امروز ایران مرهون جانفشانی و فداکاری آنان است . پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن  ۵۷ سرآغاز زنجیره‌ای از اعجاب آفرینی‌های مردمی بود که به شهادت تاریخ هرگز در برابر حاکمان مستبد و دشمنان متجاوز ساکت ننشسته و تن به ذلت نداده‌اند. حوادث  ۲۷ سال گذشته ایران گویای حیات، بیداری و هوشمندی ملتی است که هر زمان به اقتضای حال دست به کاری زده که شگفتی و تحسین جهانیان را برانگیخته است همچنانکه حضور آگاهانه و پرمعنای خیل عظیم مرد و زن ایرانی در دو مرحله انتخابات نهم ریاست جمهوری باطل السحر همه توطئه‌ها و وسوسه‌هایی شد که از جانب بدخواهان ملت ایران و با استفاده از رسانه ها در حجم وسیع القاء می‌گردید. مشارکت قریب  ۶۰ میلیون نفر در دو مرحله انتخابات نشان داد هیچ عاملی مانع از حضور پرصلابت مردم در دفاع از انقلاب، ارزشها و نظام برآمده از اراده آنان نبوده و از این پس نیز نخواهد بود. اینجانب این حضور پرشور را ارج نهاده و ضمن حمد و ستایش پروردگار، خاضعانه و صمیمانه از ملت عزیز ایران تشکر می‌کنم. در محضر شریف رهبر بزرگوار و عزیزان حاضر در این مجمع به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم که دولت اسلامی برآمده از اراده مردم در این دوره بر چهاراصل بنیادین که تجلی پیام مردم در این انتخابات است تاکید خواهد شد. 



اصل اول: عدالت گستری



اقامه عدل و قسط ، اعلی مقصد انبیاء و اولیاء و آرزو و آرمان همه آزادگان جهان است. اگر عدالت بیاید ظلمت بی‌عدالتی و تبعیض و ظلم رخت برخواهد بست. مردم با شهد عدالت که محبوب خداست کام جانشان شیرین می‌شود و با حقیقت پیوند می‌خورد. راه گم کردگان با رایحه عدالت به راه حق برخواهند گشت. این دولت به تبعیت از فرهنگ ناب اسلامی و با توجه به مطالبات عمومی با همه توان در جهت بسط عدالت در همه عرصه‌ها خواهد کوشید عدالت در توزیع فرصتها و امکانات، تخصیص منابع برای مناطق مختلف به نسبت محرومیت ها و استعدادها و ظرفیت ها، رفع فقر و مبارزه با تبعیض و فساد در سازمان اداری سرلوحه اقدامات دولت خواهد بود. راهی پرفراز و فرود در پیش است که توفیق آن در گرو قیام همگانی و تن دادن به لوازم اجرای عدالت است. در عرصه بین‌الملل آنچه از منازعات و جنگها و تجاوزها و حق کشی ها دیده می‌شود نتیجه بی‌عدالتی است. امروز کام جهان تشنه عدالت است. عدالت ضامن صلح پایدار است. با عدالت است که حق ملتها، محرومان و مستضعفان و مظلومان استیفا می‌گردد. تبعیض و برخوردهای چندگانه در روابط خارجی و بین‌المللی ، بستر هرگونه تفاهم و همکاری را از بین می‌برد و ملتها چنین رفتاری را در مناسبات جهانی برنمی‌تابند. اعمال استانداردهای تبعیض آمیز و برخوردهای چندگانه با ملتها و برخورداری دولتهایی خاص از حقوق و امتیازات ویژه در اقتصاد، سیاست، علم و فناوری و محروم کردن دیگر ملتها این این حقوق از مظاهر بی‌عدالتی است . ایران اسلامی بدنبال دستیابی همه ملتها به صلح پایدار در سایه عدالت همه جانبه است. عدالت باید ملاک و میزان حاکم در روابط بین‌الملل باشد. از این رو عناصر تهدید جهانی از قبیل سلاحهای کشتار جمعی ، شیمیایی و میکروبی که امروز در دست نظام سلطه است باید برچیده گردد.



اصل دوم : مهرورزی با بندگان خداست



خداوندی از رهگذر محبت بی‌منتهایش به محبوب خود حضرت ختمی مرتبت، همه هستی را خلق فرمود. اگر محبت و مهرورزی ، مودت و برادری و احترام به حقوق یکدیگر در جامعه پایدار شود، اختلافات، کینه ورزی ها، بخل ها، حسادت ها، حق کشی‌ها و بی انصافی‌ها به طور کلی رخت برخواهد بست و خیرخواهی و ایثار و فداکاری جانشین آن خواهد شد. چنین امری علاوه بر تاثیرات گسترده بر زندگی فردی و جمعی آحاد جامعه، پایه‌های وحدت و اقتدار ملی را نیز تقویت خواهد کرد. دولت با اتکا به فرهنگ دینی و ملی که اساس آن بر عشق و محبت استوار است تمام هم و غم خود را در ترویج روحیه برادری، محبت و همبستگی بین اقشار مختلف مردم ، صرف نظر از قومیت ، دین، مذهب و جغرافیا به کار خواهد بست.



اصل سوم: خدمتگزاری به آحاد ملت



دولت با اتکا به خداوند وبا آرمان خدمتگزاری، کار خود را شروع می‌کند و با به کارگیری همکاران مومن، شجاع، کارآمد و مردمی، همه توان خویش را به کار خواهد بست تا در این دوره، خدمتگزاری بی‌منت و پرافتخار به فرهنگ و منش پایدار دولت و مدیران در همه رده‌ها و سازمانها تبدیل شود.



اصل چهارم: تعالی و پیشرفت مادی و معنوی کشور



شایستگی‌ها و امتیازات ملت ایران، نظیر پیشینه تاریخ، فرهنگ شکوهمند و پرافتخار، نشاط وامید، شجاعت و هوشمندی از یک طرف و منابع عظیم انسانی، ثروت‌های فراوان مادی و معنوی، موقعیت سیاسی و جغرافیایی و دستاوردهای علمی و فنی از جانب دیگر، فرصتی کم نظیر را فراهم آورده است. 



امید است بامجاهدت، عزم،مشارکت و نظارت مستمر ملی و تلاش بی‌وقفه، عالمانه و شجاعانه مردم بخصوص جوانان عزیز و پشتیبانی همه جانبه دولت خدمتگزار و سایر قوا،راه ترقی و تعالی به سرعت طی شود و قله‌های علم و معرفت و پیشرفت فتح شود و ملت ما بر بام عزت جهانی بدرخشد . ملت ما شایستگی این افتخار را دارد و به لطف خدا این امری دست یافتنی و شدنی است . اینجانب به عنوان خادم مردم همچنین خود را موظف می‌دانم که: حافظ استقلال و منافع ملی کشور و فرهنگ و آیین اسلام باشم حافظ حقوق شهروندی آحاد ملت ایران در داخل و خارج دفاع کنم . عرصه‌های فعالیت سالم را تقویت نموده و فرصت رشد و خلاقیت و تعالی را برای همه تاحد امکان فراهم آورم . رفع مشکلات موجود جوانان رشید و عزیز و توجه جدی به محرومان و اقشار ضعیف را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهم. از عزت و حقوق ملت ایران در عرصه‌های جهانی دفاع کنم . در راه وحدت و همدلی میان کشورهای اسلامی و دفاع از کیان امت اسلام بکوشم و آرمان عدالتخواهی ،صلح طلبی و تهدید زدایی ملت ایران را در عرصه بین‌الملل پی‌گیری کنم . در اینجا لازم می‌دانم مراتب احترام و ارادت خود را به محضرخلف شایسته روح خدا ، پیشوای انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای که عبور کشور و ملت از عقبه‌های دشوار حوادث سالیان اخیر ،بدون رهنمودهای راهگشای ایشان ناممکن بود ،اعلام دارم. و اینک از جایگاه خادم جمهور و به عنوان قطره‌ای از اقیانوس بیکران ملت ایران و به شکرانه فرصتی که برای خدمتگزاری فراهم آمده است پیشانی سپاس به درگاه پروردگار بزرگ می‌سایم و در پیشگاه رهبر فرزانه و ملت شریف پیمان می‌بندم که حق اعتماد و امید چنین مردمی را با خدمت صادقانه به جای آورم . بااحساس مسوولیت و پایبندی به‌اسلام و آرمان‌های امام و انقلاب و التزام به قانون اساسی ، حق این امانت بزرگ را ادا کنم . 

برای تحقق این مهم به عنایت حق تعالی و توجهات امام حاضر حضرت ولی عصر (عج) و دعای خیر همه مردم و پشتیبانی و همکاری همگان بویژه علما، اندیشمندان ، محققان، نخبگان و اساتید و معلمان که چشم و چراغ ملتند و همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها مرهون تلاش و مجاهدت ایشان است، توکل و توسل می‌جویم واستمداد می‌طلبم. همچنین از زحمات روسای جمهور و دولت‌های گذشته که دستاوردهای امروز رهین زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان است، بویژه جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای خاتمی و همکاران ایشان در دولت هشتم و نیز روسا و دست اندرکاران محترم سایر قوا و فرماندهان محترم ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، به نام ملت تشکر و قدردانی می‌کنم. خدایا تو شاهدی که جز برای اعتلای دین تو و خدمت به بندگان تو قیام نکرده ایم، پس در این راه پرخطر از آفات قدرت و خودخواهی و فزونی طلبی مصونمان دار. خدایا ما را در راه خدمت صادقانه به ملت شریف ایران و ایفای وظیفه و پاسداشت این امانت بزرگ موفق بدار. خدایا به ملت ما عزت، سعادت و سلامت و پیشرفت و تعالی کرامت بفرما و رهبر ما را در ظل عنایات خود حفظ کن. خداوندا همه را مشمول ادعیه حضرت ولی عصر (عج) قرار بده.




والسلام علیکم و رحمه الله


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۴/۰۵/۱۲
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی