تبیین


آخرین نظرات

تبیین/دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در مباحث اخیر در کشور مشاهده شد که کسی ساده زیستی دولت را به تمسخر گرفته است، گفت: ساده زیستی دولت چندین معنی دارد؛ اول اینکه مسئولین نباید از امکانات بیت المال برای خود اشرافیت ایجاد کنند و بواسطه قدرت خود دفاتر و دکورهای مجلل برای خود ایجاد کنند

رییس جمهور با اشاره به اینکه در مباحث اخیر فردی ساده زیستی دولت را به تمسخر گرفته است، گفت: کسی که ساده زیستی دولت را مسخره می کند برای این است که می‌داند خودشان نمی‌توانند اینگونه باشند به همین دلیل از قبل اشرافیت خود و اطرافیانش را توجیه می کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره برداری از طرح انتقال راه آهن تهران – تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران با بیان اینکه یک ملت و دولت برآمده از ملت برای اینکه بتواند ادامه حیات داده، از حقوق خود دفاع کرده و در معادلات جهانی به نفع آرمانهای خود تاثیر گذار باشد باید در همه زمینه های علم و فناوری، اقتصاد، فرهنگ، اخلاق و زیر ساخت ها و عمران پیشرفته باشد، گفت ما باید ایران را بسازیم و این مستلزم انجام کاری همگانی است که همگان باید در این مسیر مشارکت کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی بویژه در دولت نهم و دهم کارهای کم نظیر و بی نظیری در کشور اجرا شده است، اظهار داشت: بیش از 30 عنوان کار بزرگ و تعیین کننده در دولت نهم و دهم وجود دارد که برای اولین بار به انجام رسیده که دستیابی به پیشرفتهای هسته ای و فرستادن ماهواره به فضا از جمله آنهاست.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه بدخواهان ملت با پیشرفت ایران مخالف هستند، تصریح کرد: آنها بهانه های گوناگونی را در مقابله با ملت به کار میگیرند اما انگیزه اصلی آنها مخالفت با پیشرفت ملت ایران است چرا که به یکباره مشاهده کرده اند که ملت ایران بطور جهشی در حال طی کردن عرصه های مختلف پیشرفت است.

رییس جمهور با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در بخش های مختلف از جمله افزایش ظرفیت تولید برق در کشور از 38 هزار مگاوات به 70 هزار مگاوات و افزایش تولید سیمان از 32 میلیون تن در سال به 80 میلیون تن و اجرای طرح های بزرگ اقتصادی، خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران زمانی که این پیشرفت ها را مشاهده کرده اند طراحی‌ها و توطئه های خود را تشدید کرده و به مقابله با ملت ایران برخاستند و متاسفانه عده ای در داخل نیز آنها را همراهی کرده و به کارها و بهانه های سیاسی پست دست می زنند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس عده‌ای به عنوان ستون پنجم دشمن در کشور حضور داشتند که امروز همانند آنها در کشور مکمل حلقه های توطئه دشمنان بوده و تنها تفاوتشان با ستون پنجم زمان جنگ این است که این افراد شعارهای انقلابی نیز می دهند، گفت: بسیاری از افراد همراهی های بسیاری با توطئه های دشمنان داشتند البته نمیخواهم بگویم چه کسانی با دشمن همراهی کرده و با اقدامات خود در بخش‌های مختلف از جمله ارز و سکه به بازار فشار آوردند و می خواستند همه استحکام، عظمت و اقدامات بزرگ ملت را زیر سوال ببرند.

رییس جمهور با بیان اینکه بالاخره دشمنان مانعی ایجاد کردند و سنگی انداختند که باید از آن عبور کرد، گفت: آنچه مسلم است این است که باید ایران را بسازیم چرا که ظرفیت های تحقق این کار در کشور زیاد است و این نیازمند دلسوزی و فداکاری است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در مباحث اخیر در کشور مشاهده شد که کسی ساده زیستی دولت را به تمسخر گرفته است، گفت: ساده زیستی دولت چندین معنی دارد؛ اول اینکه مسئولین نباید از امکانات بیت المال برای خود اشرافیت ایجاد کنند و بواسطه قدرت خود دفاتر و دکورهای مجلل برای خود ایجاد کنند.

رییس جمهور افزود: معنای دیگر ساده زیستی دولت این است که مدیریت جامعه باید برای مردم کم خرج باشد و دیگر اینکه ساده زیستی به این معناست که قدرت تسلط بر منابع و اختیارات مسئول نباید به طعمه ای تبدیل شود که کسی پس از کسب قدرت، وضعیتی متفاوت با روز اول خود داشته و به ثروتی رسیده باشد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ساده زیستی دولت به این معناست که مدیر باید احساس عمومی مردم را درک کند، اظهار داشت: کسی که بدنبال اشرافیت و ارتقاء وضعیت اقتصادی خود است هرگز نمی تواند طعم فقر را بفهمد چرا که هرگز فقر و محرومیت را از نزدیک لمس نکرده است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه باید ایران را با روحیه انقلابی، با کار پیگیر و دلسوزانه و از خودگذشتگی و مدیریت صحیح بسازیم، اظهار داشت: باید همه نسبت به اقداماتی که انجام می دهند، گزارش دهند و مشخص شود که چه میزان هزینه شده و به ازای آن چه میزان کار به مردم تحویل داده شده است.

رییس جمهور افزود: متاسفانه در این دعواهای به ظاهر سیاسی بسیاری معیارها عوض شده و حقایق پنهان می ماند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم در سطح کشور 250 کیلومتر تونل ایجاد شده که بطور متوسط برای هر کیلومتر کمتر از 20 میلیارد هزینه شده است، گفت: اگر بخواهیم تونلی ایجاد کنیم و برای هر کیلومتر آن 100 تا 150 میلیارد هزینه کنیم این دلسوزی و کار مناسب برای ملت و استفاده بهینه از منابع نیست.

رییس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح هدفمندی در کشور امروز به مرجعی در جهان تبدیل شده و مراکز معتبر جهانی متخصصین را به کاری که در ایران صورت گرفت ارجاع می دهند، تصریح کرد: دشمنان توطئه ای کرده و فشاری بر اقتصاد ایران تحمیل کرده اند که هیچ ربطی به هدفمندی ندارد ولی عده ای برای اینکه این طرح ادامه پیدا نکند، سعی دارند مشکلات اقتصادی را به اجرای هدفمندی در کشور مرتبط کنند.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: مسائلی که دشمن بوجود آورده عمری نداشته و به فضل الهی از آنها عبور خواهیم کرد تنها نیاز به کمی همدلی ، همراهی وجود دارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران ملتی است که در 7 هزار سال تاریخ خود و در گذر از حوادث گوناگون برجا مانده و امروز نیز باید از سنگی که دشمنان در مسیر آنان انداخته‌اند عبور کنند.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان از این توطئه ها و مانع تراشی ها حاصلی نخواهند برد، اظهار داشت: بهترین راه برای آنها همراهی و همکاری با ملت ایران است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عبور دو خط راه آهن از منطقه 17 و 18 تهران از جمله مسائل و مشکلات کلان این دو منطقه بود که از زمان مدیریت وی در شهرداری تهران از سوی مردم این مناطق همواره مطرح بوده است، گفت: در آن دوران با جلسات و بحث های گوناگون و نظر کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه انتقال این دو خط راه آهن به زیرزمین است اما این طرح از سوی مسئولان وقت مورد استقبال قرار نگرفت و آنها عقیده داشتند که این کار نشدنی بوده و ضرورتی ندارد.

دکتر احمدی نژاد افزود: در دولت نهم در خصوص اجرای این طرح پیگیری ها البته با مشکلاتی شروع شد و در نهایت انجام این پروژه از سال 86 آغاز گردید و این کار بسیار مشکل در شرایطی که بیش از 200 معارض شهری از جمله خط لوله انتقال بنزین در مسیر با انجام اقداماتی پیچیده، فنی و دقیق به انجام رسید و امروز به مردم این دو منطقه تقدیم می شود.

رییس جمهور مدیریت اجرای این پروژه را به لحاظ مدیریت های پیچیده انجام این قبیل پروژه ها و مدیریت بر منابع و هزینه ها یکی از مدیریت های موفق دانست و تصریح کرد: اگر مشکلات اقتصادی و مسائل تحمیلی بر ارز وجود نداشت، این پروژه با هزینه ای در حدود 300 میلیارد تومان به اتمام می رسید اما با این حال پروژه هایی در تهران وجود دارد که وسعت آن یک چهارم این پروژه بوده ولی هزینه ای 4 برابری برای اجرای آن صرف شده است.

دکتر احمدی نژاد با تقدیر از همه تلاشگران ، متخصصان، مهندسان و کارگران اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: با احداث و بهره برداری از این پروژه منطقه وسیعی در حدود 26 هکتارآزاد شده که باید به فضاهای رفاه شهری افزوده شود.

رییس جمهور با بیان اینکه همانطور که از قبل پیش بینی شده در کنار این خط راه آهن خطوط مترو نیز می تواند ادامه پیدا کند، گفت: مسئولین وزارت راه و شهرسازی و راه آهن تهران باید تلاش کنند تا همانگونه که خط تهران – تبریز را به خارج از شهر انتقال دادند، خط آهن جنوب کشور را نیز به بیرون از این منطقه هدایت کنند.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: دولت با کمک ملت ثابت کرد که می شود و می توانیم، اما امروز بدلیل آنکه می بینند دولت کارهای نشدنی را انجام می دهد برخی کارها را تصویب می کنند که واقعاً نشدنی است، اما توقع انجام آن را از دولت دارند.

پیش از سخنان رییس جمهور وزیر راه و شهرسازی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی در کشور و همچنین برنامه های آتی این وزارتخانه برای توسعه راههای جاده ای و حمل و نقل ریلی در کشور ارائه کرد.

http://www.dolat.ir


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی