تبیین


آخرین نظرات

دو هفته اخیر کاندیداهای ریاست جمهوری هرچه دلشان خواست به دولت تاختند و صداقت را فدای همه چیز کردند.
بحث دانشجویان ستاره‌دار که مربوط به دولت اصلاحات است، چرا آن را به ما نسبت می‌دهند. آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را تصویب کردند و ما آن را برداشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به نقدهای کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد آموزش عالی، گفت: دو هفته اخیر کاندیداهای ریاست جمهوری هرچه دلشان خواست به دولت تاختند و صداقت را فدای همه چیز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا،دکتر کامران دانشجو در مراسم رونمایی از سه داروی تولید محققان دانشگاه رازی و در جمع اساتید و مسئولین این دانشگاه در سالن شهید شهریاری دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهارکرد: برخی از این کاندیداها در مناظره‌ها، گفت‌وگوها و برنامه‌های تلویزیونی خود گذشته این انقلاب در تمامی زمینه‌ها از سیاست خارجی گرفته تا سیاست داخلی، اقتصادی، اجتماعی، خدماتی، بازرگانی، فرهنگی و ... را صفر کردند و این بی‌انصافی نسبت به کل نظام است.

وی افزود: اگر همه این موارد که کاندیداها گفته‌اند درست باشد، که نیست، سوال این است که این همه منزلت برای کشور از کجا آمده است؟ خدماتی که به روستاها ارائه شده از کجا آمده؟ جایگاه والای ایران در جهان از کجا آمده؟.

وی تصریح کرد: سوال من از اینهایی که این همه دم از فرهنگ می‌زنند، این است که وزیر فرهنگ دولت هشت سال پیششان الان کجاست و چه می‌کند؟ امروز همه می خواهند خود را منجی نجات ایران جلوه دهند و می‌گویند که می خواهند فقر را در مدت کوتاهی ریشه‌کن کنند و من می‌گویم که شماهایی که دستتان در اجراست چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟

دانشجو افزود: این کاندیداها می‌روند و در همه جا هر چه دلشان بخواهد حرف می‌زنند و بعد می‌گویند نمی‌گذارند که ما حرف بزنیم. چرا کاندیداها بدبینی نسبت به نظام را در بین مردم ایجاد می‌کنند؟

وی با بیان اینکه اینهایی که امروز دم از معیشت مردم می‌زنند هشت سال پیش می‌گفتند که اگر ما مرگ موش هم رایگان بدهیم مردم برای خرید آن صف می‌کشند و چنین توهین‌هایی را به مردم می‌کردند، اظهار کرد: دو نفر از کاندیداها به آموزش عالی کشور خیلی تاختند و بحث فضای بسته دانشگاه‌ها را مطرح کردند، اما من می‌خواهم با ارائه آمار و مستندات بگوییم که در این هشت سال اخیر چه کارهایی شده است. از سال 1357 تا کنون 157 هزار سندعلمی و مقاله در پایگاه استنادی isi به چاپ رسیده که 150 هزار مورد آن مربوط به هشت سال اخیر است یعنی بیش از 85 درصد آن.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای انقلاب تا کنون 216 هزار سند علمی و مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس به چاپ رسیده که 192 هزار مورد آن مربوط به هشت سال اخیر و 140 هزار مورد آن مربوط به 4 سال اخیر است.

دانشجو تاکید کرد: آیا در یک فضای بسته و خفقان می شود چنین تولید علمی داشت؟ دانشگاه امروز به مسیری که باید می بود برگشته است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا سال 84 تعداد تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌های کشور 162 مورد بود که الان به 234 مورد رسیده است، همچنین تعداد کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها از ابتدای انقلاب تا سال 84 تنها 495 مورد بود که الان به سه هزار و 215 مورد رسیده یعنی 5.5 برابر آنچه که کانون فرهنگی دانشجویی از ابتدای انقلاب تا سال 84 داشته‌ایم.

وی در خصوص تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از سال 84 تنها 800 مورد انجمن علمی دانشجویی در کشور داشتیم که در حال حاضر این رقم به شش هزار و 624 مورد رسیده یعنی شش برابر آنچه که انجمن علمی دانشجویی در طول 27 سال اخیر داشته‌ایم.

وزیر علوم ادامه داد: تا قبل از سال 84 در کل کشور 2500 نشریه دانشجویی داشتیم که الان به پنج هزار و 666 نشریه دانشجویی رسیده است، یعنی در این مدت هشت ساله بیش از کل 27 سال انقلاب مجوز نشریه دانشجویی صادر کرده‌ایم.

وی در مورد برگزاری نشست‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها، گفت: تاکنون 1800 مورد نشست انتخاباتی در سطح دانشگاه‌های کشور برپا کرده‌ایم که بیش از 1000 مورد آن در دانشگاه‌های دولتی بوده است، آنها هو کشیدن، سوت زدن و آتش زدن عکس‌ها در دانشگاه را نشاط دانشگاهی می‌دانند ولی ما این چیزها را نشاط نمی‌دانیم بلکه نشاط دانشگاهی یعنی رشد علمی دانشگاه‌ها.

دانشجو در مورد انتقادهایی که به بحث بازنشستگی اعضای هیات علمی وارد شده، گفت: تعداد بازنشستگان این هشت سال به اندازه تعداد بازنشستگان هشت سال قبلش نبوده است، در حالی که در این هشت سال 17 هزار عضو هیات علمی جدید استخدام کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که ما تنگ نظری‌ها را کنار گذاشته‌ایم.

وی افزود: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد سفر نرفتن اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این هشت ساله گفته بود که باید بگویم تا قبل از سال 84 سالانه تنها 2000 فرصت مطالعاتی برای دانشجویان به خارج از کشور داشتیم و در این هشت سال با وجود تحریم‌ها سالانه 9000 فرصت مطالعاتی برای دانشجویان ایجاد کرده‌ایم، یعنی بیش از 4 برابر که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

دانشجوی ستاره‌دار مربوط به دولت اصلاحات است

وزیر علوم در مورد دانشجویان ستاره‌دار، اظهارکرد: چرا برخی از کاندیداها خود را به بیراهه می‌زنند، بحث دانشجویان ستاره‌دار که مربوط به دولت اصلاحات است، چرا آن را به ما نسبت می‌دهند. آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را تصویب کردن و ما آن را برداشتیم.

وی افزود: برخی از کاندیداها می‌گویند که در این فصل انتخابات، دانشگاه‌ها را تعطیل کرده‌اند و یا امتحان گذاشته‌اند، در حالی که ما فقط گفته‌ایم اگر امتحانی از 20 خرداد تا دوم تیر ماه وجود دارد آن را به بعد از دوم تیر بگذارید که دانشجویان بتوانند برای ایجاد شور انتخاباتی در ستادها فعالیت داشته باشند. همچنین 100 هزار دانشجو داریم که در روز رای گیری پای صندوق‌های رای فعال هستند.

دانشجو در پایان اظهار کرد: متوسط تولید علم ایران 11 تا 13 برابر متوسط تولید علم در جهان است و با وجود این آمارهای درخشان، نمی توان انگی را به دانشگاه ها و آموزش عالی کشور زد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی