تبیین


آخرین نظرات
رئیس جمهور در مراسم نکوداشت هشت سال تلاش جهادی:
تمام تلاش های دولت در هشت سال گذشته در چارچوب یک برنامه عملیاتی جامع بوده است
دولت نهم و دهم از ابتدا، فعالیت خود را بر اساس یک نظر جامع، روش و برنامه عملیاتی آغاز کرد و در طول هشت سال گذشته حتی یک روز یا ساعت نبوده است که دولت نداند چه کاری می خواهد یا باید انجام دهد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه تمام تلاش های دولت در چارچوب یک برنامه معین صورت گرفته و هیچ اقدام پراکنده ای نداشته است، اظهار داشت: دولت نهم و دهم از ابتدا، فعالیت خود را بر اساس یک نظر جامع، روش و برنامه عملیاتی آغاز کرد و در طول هشت سال گذشته حتی یک روز یا ساعت نبوده است که دولت نداند چه کاری می خواهد یا باید انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم نکوداشت 8 سال تلاش جهادی که به منظور تجلیل از تلاش‌های رییس جمهور و دولت خدمتگزار با حضور رییس، معاونان، مدیران ، برنامه سازان و کارکنان رسانه ملی در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا وسیما برگزار شد با گرامیداشت یاد امام و شهدا گفت: امام راحل و شهیدان دنیای جدیدی را به روی بشر گشوده و افق نگاه‌ها را از فضای محدود به فضای بی نهایت انسانی باز کردند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه رسانه ملی مسئول فرهنگ سازی و غنای فکری جامعه است، گفت: رسانه ملی مرزبان اندیشه و هویت ملت ایران و انقلاب اسلامی است و باید کانون اندیشه ورزان، ‌صاحب‌نظران و متفکران جامعه باشد.

دکتر احمدی‌نژاد در تشریح دکترین و مبانی حرکت دولت طی 8 سال گذشته با بیان اینکه معمول است که در نگاه به عملکرد دولت، تک تک کارها مورد بررسی قرار می گیرد و کمتر اتفاق افتاده که مبانی نظری و فکری در عملکرد 8 ساله بررسی شود، گفت: دولت از ابتدای فعالیت خود با یک نظر جامع، روش و برنامه عملیاتی کار خود را شروع کرد و حتی یک روز یا ساعت طی این 8 سال اتفاق نیفتاده که ندانیم چه کاری را باید انجام دهیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تلاش‌های دولت در چارچوب یک برنامه معین صورت گرفته و مطلقاً اقدامات پراکنده انجام نداده است، اظهار داشت: در این راستا اگر اعلام شد که دولت به رسانه ملی باور و اعتقاد دارد، این هدفمند و در چارچوب نظریه عملیاتی دولت بوده است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این دولت بدون انقلاب بی معناست و باید برای تحلیل عملکرد آن در 8 سال گذشته به اصل انقلاب بازگردیم، گفت: انقلاب راه و معیاری است که باید پیموده شود، اما سوال اساسی این است که هدف از انقلاب چه بوده؟ برخی تصور می‌کنند که دوران انقلاب به پایان رسیده و تمام شده است در حالیکه این انقلاب ریشه در تاریخ دارد و متعلق به یک دوره زمانی و حتی یک جغرافیا نیست.

رییس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب عظیم اسلامی در مناسبات جامعه بشری جاری است با طرح این سوال که آیا انقلاب تنها برای جابجایی قدرت اتفاق افتاده و نظام برآمده از انقلاب تنها برای حکومت کردن است، خاطر نشان کرد: پاسخ روشن است؛ ما به دنبال یک تحول عظیم و حکومت آرمانی هستیم و نظام ، حکومت و انقلاب اسلامی بدون آرمان های الهی و انسانی بی معنا بوده و ارزش فداکاری ندارند.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید عملکردمان را به طور مستمر با آرمان های انقلاب بسنجیم، تصریح کرد: انقلاب برای دستیابی به دو هدف مهم شکل گرفت؛ اول آزاد کردن و نجات انسانها و رساندن آنها به کمال و شکوفایی و دوم برپایی جامعه ای پیشرفته، مقتدر و سرشار از عدالت، پاکی و زیبایی در ایران وجهان و اینها اهداف روشن انقلاب اسلامی بوده که به هیچ‌وجه آرمان گرایانه و ایده آلیستی نیست، بلکه در متن جامعه و با اهداف روشن تعیین شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تمام فراز و نشیب های انقلاب در حقیقت فرصت هستند،‌اظهار داشت: اگر از فرصت ها به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید خواهند شد.

دکتر احمدی‌نژاد خاستگاه انقلاب اسلامی را کشور ایران دانست و با بیان اینکه عظمت انقلاب در ماندگاری آن است، گفت: تحولات بزرگ انسانی نیازمند مبانی مستحکم الهی و انسانی است و با هیجانات و تصمیمات لحظه‌ای نمی‌توان این تحولات را رقم زد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هر مکتب و آرمان زمانی فرصت اثرگذاری عمیق دارد که ملتی با فرهنگ متعالی، با قوام، ادیب و آشنا به مفاهیم و مبانی انقلاب پشت آن باشد و در غیر این صورت هرگز شانس ماندگاری ندارد ، تصریح کرد: هنگامی که ملتی مانند مردم ایران با سابقه تاریخی خود که همواره عدالت طلب، کمال جو و به دنبال مهربانی بوده و هرگز سلطه طلب و زیاده خواه نبوده است و حتی در شرایطی که حکومت ها با خواست ملت همراه نبوده اند، به دنبال سعادت بوده، به استقبال از پیام پیامبران رفته و هرگز بت پرست نبوده، پشت سر انقلاب قرار دارند، مسلماً این انقلاب، انقلابی عظیم خواهد بود.

دکتر احمدی‌نژاد ضمن اظهار تاسف از نظر کسانی که می خواهند برای رسیدن به خواسته های خود ملت ایران را آتش پرست و بت پرست قلمداد کنند ، گفت: روزگاری ملت ایران جهان را مدیریت کرده و امروز استعدادهای شگرف انسانی ایرانیان در بیشتر نقاط جهان آثاری از خود برجای دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران پشتوانه علم،‌اندیشه و هنر در جهان بوده و باید پشتوانه حرکت عظیم الهی باشد ،‌اظهار داشت: ما به توانمندی ها و ظرفیت های عظیم ملت برای پیشگامی در جهان باور داریم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران پیشرفته و مقتدر می‌تواند در مناسبات جهانی اثر گذار باشد، اظهار داشت: با تکیه بر ایران مقتدر می‌توان پرچم ارزش‌های الهی را در جهان برافراشت و نظم الهی و انسانی را جایگزین نظم ظالمانه موجود کرد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باور دارم اگر خاستگاه انقلاب اسلامی هر نقطه‌ دیگری غیر از ایران بود، اصلاً انقلاب شکل نمی‌گرفت، گفت: انقلاب اسلامی حاصل سال‌ها تلاش و مجاهدت یک ملت و انبیاء و صالحان است، معتقدیم با تکیه بر توان ملت ایران می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه علاوه بر ساختن ایران، اصلاح جهان مأموریت بزرگ دیگری است که بر عهده این ملت قرار دارد، خاطر نشان کرد: برخی تصور می‌کنند که ساختن ایران و اصلاح جهان دو موضوع جدا از هم است اما معتقدیم که بدون اصلاح مناسبات جهانی نمی‌توانیم ایران را به جایگاه شایسته خود رساند چرا که امروز هیچ کشوری نمی‌تواند بدون ارتباط با دیگران کاری از پیش ببرد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز استعمار و استثمار معضلی جاری در جامعه بشری است، اظهار داشت: حتی اگر بخواهیم بدون ارتباط با دیگران تنها به فکر پیشرفت و ساختن کشور خود باشیم، نظام استعماری حاکم بر جهان اجازه این کار را نخواهند داد؛ چرا که آنها نمی‌خواهند هیچ کشوری الگو شده و دارای اقتدار باشد.

رییس‌جمهور در تشریح فعالیت‌های دولت در داخل کشور با اشاره به اینکه ایران باید پیشرفته‌ترین، آبادترین و به عنوان الگو مطرح باشد، گفت: برخی تصور می‌کنند، دورانی که ایران تقریباً همه دنیا را اداره می‌کرد، تنها به زور شمشیر و کشورگشایی توانسته بود به این مهم دست پیدا کند، اما حقیقت این است که در آن دوران آنچنان وجه فرهنگی ملت ایران بالا بوده، که سایر ملت‌ها با اشتیاق به سمت آن می‌آمدند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه معیارهای جامعه نمونه از منظر ما جامعه‌ای است که در آن توحید و خداپرستی حاکم باشد، چرا که همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها در طبع توحیدی شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که دولت در داخل کشور مورد توجه قرار داده این است که زندگی و کار باید برای خدا بوده و فرصت‌های تعالی در اختیار همگان باشد تا با وجود عدالت، فقر و تبعیض در جامعه نباشد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه عدالت باید علاوه بر اینکه توسط اقشار گوناگون و آحاد ملت حس شود، باید در عمق تصمیم‌گیری‌ها و عملکردها نیز حضور داشته باشد، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی مردم با مسئولان همراهی کرده، احساس خودباوری در آنها ارتقاء یافته و باعث می‌شود تا استعدادهای آنان شکوفا شود.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: ایران باید در تمامی عرصه‌ها مقتدر و پیشرفته باشد چرا که کشوری ضعیف هرگز نمی‌تواند ارزش‌های الهی را در دنیا منتشر کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت با ملاک قرار دادن معیارها در دو بخش سیاسی – فرهنگی و سیاست خارجی و اقتصادی فعالیت‌های خود را در کشور سامان داده است، اظهار داشت: در حوزه سیاسی و فرهنگی باید باور کنیم که حکومت وسیله‌ای برای برقراری عدالت و خدمت به مردم است، چرا که باید فضای آرمانی و انقلابی در کشور همواره با نشاط باشد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دموکراسی لیبرال در واقع پوشاندن لباسی زیبا به مناسبات قدرت است که نتیجه‌ای جز انحطاط نداشته، ادامه داد: باید همگان نسبت به حاکمیت این نوع دموکراسی در مناسبات کشور مراقبت کنیم تا به تدریج به جایی نرسیم که پیروزی در انتخابات و حضور در رأس قدرت اولویت نیابد، چرا که در آن هنگام آرمان‌ها و ارزش‌ها از بین رفته و هرکس حاضر است برای رسیدن به قدرت دست به هر اقدامی بزند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا تحریم حقایق، تخریب و قضاوت‌های ناعادلانه وارد ادبیات سیاسی کشور نشود، گفت: باید مراقبت کنیم تا اخلاص و کار برای خدا و کار و تلاش خستگی‌ناپذیر جای خود را به دیگر معیارها و اقدامات مادی ندهند و در این راستا معیار سنجش مردم هستند.

دکتر احمدی‌نژاد جایگاه مردم در نگاه دولتمردان را یکی دیگر از مبانی نظری و عملی دولت نهم و دهم برشمرد و خاطر نشان کرد: معتقدیم مردم صاحب اصلی کشور و حکومت بوده و باید اراده آنها در تمام امور حاکم باشد و تجربه نیز نشان داده که هر جا اراده مردم به صحنه آمده برآیند آن مثبت بوده است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: باور من این است، در هر جای دنیا اگر فرصت انتخاب آزاد و رقابت برابر به مردم بدهیم، توده‌های مردم حتی در اروپا و آمریکا به آرمان‌های الهی و انسانی رأی خواهند داد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه عشق به مردم و پایبندی به حقوق اساسی آنان جزو اصول دولت نهم و دهم بوده و هرگز جزء فرعیات قرار نداشته است، خاطر نشان کرد: برخی تصور می‌کنند انتخابات تنها یک عرصه سیاسی است، در حالی که انتخابات در حقیقت آزاد شدن انرژی و اراده یک ملت است که تا آخر پشتیبان دولت خواهد بود و این اصلی است که هرگز نباید خدشه‌دار شود.

رییس‌جمهور توجه به پویایی اندیشه در کشور را از دیگر موضوعات مورد توجه دولت نهم و دهم دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای روند رشد و پویایی اندیشه خدشه‌دار شود، آن جامعه از بین خواهد رفت.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: معتقدیم پذیرش هر اندیشه‌ای باید همراه با معرفت و کمال باشد و این در حالی است که در اروپا و آمریکا بیش از 35 است که هیچ اندیشه جدیدی بوجود نیامده و این بخاطر آن است که فرصت ارائه اندیشه را کنترل و محدود کرده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هر اندیشه‌ای باید با اندیشه‌ای والاتر پاسخ داده شود، تصریح کرد: اندیشه ملت ایران، والاترین اندیشه‌هاست و اگر می‌خواهیم در مناسبات جهانی جایی برای خود باز کنیم، باید اندیشه، فکر و برنامه‌ای جدید و ارزشمندتر به بشر ارائه دهیم.

دکتر احمدی‌نژاد عدالت را یکی دیگر از مبانی دولت نهم و دهم و پایه همه کمالات دانست و خاطر نشان کرد: تحقق همه آرمان‌ها و ارزش‌ها در گرو پافشاری بر عدالت است و این یک شعار سیاسی نیست که بخواهد به عنوان تابلوی حزبی در جامعه مطرح شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه راهی جز عدالت وجود ندارد و باید عدالت محور همه تصمیمات و برنامه‌ها باشد، گفت: حتی در رسیدگی به آحاد مردم نیز دولت باید عدالت را رعایت کند، البته عدالت تنها منحصر به قوه مجریه نیست و براساس احکام اسلامی و قانون اساسی عدالت به طور اولی در قضاوت و سپس در اجرا مطرح شده است.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: همراهی با خواست و صیانت از کرامت مردم از دیگر نکاتی است که در مبانی نظری و عملی دولت در هشت سال گذشته قرار داشته، چرا که معتقدیم جامعه باید دریابد که مدیران نهادها و مسئولان پیگیر مطالبات واقعی آنان هستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم مدیریت در عرصه سیاسی باید کاملاً مردمی باشد، اظهار داشت: زمانی در برنامه‌ها و اقدامات خود موفق خواهیم بود که مردم خود را در همه عرصه‌ها مسئول بدانند، چرا که معتقدیم فاصله افتادن میان دریافت مردم و مدیران از جامعه بسیار خطرناک است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه اسلام، عدالت و حاکمیت همگی متعلق به مردم هستند، تصریح کرد: معتقدیم نظام ولایی چتر فراگیری است که همه تحت آن می‌توانند رشد و کمال یافته و به پیشرفت برسند و باید مراقب باشیم تا به گونه‌ای عمل نکنیم که این چتر به عده‌ای خاص تعلق داشته باشد.

رییس‌جمهور توجه به آزادی را از دیگر اصول دولت نهم و دهم برشمرد و با بیان اینکه باید به اندیشه‌ها اجازه بروز و ظهور داد؛ چرا که این اقتضای حفظ شأن و کرامت انسان است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا طرح انتقادات و نظریات در فضای کشور همراه با آزادی باشد و هیچ‌کس نباید حس کند که نمی‌تواند حرف خود را در کشور بزند؛ مطمئناً چنین جامعه‌ای را بهتر می‌توان اداره کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه دولت نهم و دهم در طول مدت خدمت با حساسیت بالا دقت کرده تا به اصول خود پایبند باشد، اظهار داشت: دولت بالاترین احترام را برای آزادی‌ها قائل بوده است و هیچ‌کس در انتقاد و حتی اهانت به دولت نگرانی نداشته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در طی هشت سال گذشته دولت فاصله ها را برداشته و همه موجودیت خود را در خدمت به ملت قرار داده است، اظهار داشت: دولت به بخش فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته به گونه‌ای که اعتبارات این بخش طی هشت سال گذشته 27 برابر شده است و خدا می‌داند که در اجرای این برنامه‌ها و اقدامات هیچ توقعی از مردم نداشته‌ایم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این دوره بیشترین کمک‌ها به مطبوعات از سوی دولت صورت گرفته است، اظهار داشت: خدا می‌داند که دولت و احمدی‌نژاد، دوستدار همه ملت، حتی مخالفان خود بوده و به هیچ‌کس حتی دشمنان خود بی‌صداقتی نکرده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت در همه جای کشور حضور داشته و خود را متعلق به آحاد ملت می‌داند، تصریح کرد: دولت با آحاد مختلف مردم در جای جای کشور ارتباطی تنگاتنگ داشته است؛ چرا که باور ما این بوده که همه مردم باید حس اعتماد و توجه دولت به خودشان را حس کنند و در این راستا امروز دولت، محرم اسرار ملت است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت سعی کرده فارغ از دسته بندی‌های مرسوم از همه توان موجود در کشور در عرصه عمل بهره بگیرد، خاطرنشان کرد: این باور که دولت متعلق به نظام و مردم است در دولت نهم و دهم نهادینه شده است.

رییس‌جمهور افزود: اعتقاد دولت نهم و دهم این است که جز به ا رزشهای مردمی به هیچ کس دیگر پاسخگو نباشد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش مشارکت های مردمی نسبت به دولت‌های گذشته در دولت نهم و دهم و تلاش دولت برای حفظ امانت ملت در انتخابات اظهار داشت: در دوران دولت نهم و دهم و به ویژه در موضوع هسته‌ای دشمنان با ملتی واحد و یکپارچه مواجه شدند و در این دوره بالاترین همبستگی ملی اتفاق افتاد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد، دولت با نظریه‌ای واحد وارد عرصه عمل شد، خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته هیچ تعریفی از مبانی اقتصادی بومی، اسلامی و ملی در کشور ارائه نشده بود و اقتصاد ایران شاخه‌ای از اقتصاد سرمایه‌داری بود که در آن، جریان منافع اقتصادی از اقشار محروم به اقشار برخوردار و از عرصه عمومی به سمت انحصارگری سوق داده می‌شد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه معتقدیم همه باید در فکر، اندیشه و حوزه اقتصاد بالنده باشند، گفت: جامعه اسلامی نیازمند مردمی قدرتمند بوده و اقتدار ملی برگرفته از مردم توانمند است.

رییس‌جمهور افزود: دولت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی که رکود جهانی و تحریم دشمنان فشارهای بسیار زیادی به کشور اعمال می‌کرد، تلاش کرد تا جریان سوء سرمایه‌داری در کشور را معکوس کند و در این راستا دولت بارها اقدام به باز توزیع ثروت در طبقات پایین جامعه کرده است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها کامل‌ترین برنامه اقتصادی موجود در کشور بود که اجرای آن آغازی برای تحولات اقتصادی در کشور بود، اما متاسفانه در حق آن ظلم و جفای بسیاری روا داشته شد، گفت: اصلاح نظام گمرکی ، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام توزیع و همچنین اجرای قانون اصل 44 و بسیاری دیگر از برنامه‌های تاثیرگذار در تحول اقتصادی توسط دولت نهم و دهم در کشور آغاز شد.

رییس‌جمهور واگذاری سهام عدالت، اجرای طرح مسکن مهر، تاسیس بنگاه‌های زودبازده، انجام سفرهای استانی، تاسیس بنیاد نخبگان و ایجاد ستادهای کشاورزی، صنعت و معدن را از جمله فعالیت‌های دولت نهم و دهم برشمرد و تصریح کرد: توسعه آموزش عالی و توزیع و هدایت عادلانه آن در سراسر کشور منجر به فعال‌تر شدن عموم مردم در اقتصاد شده است؛ چرا که سطح دانش و تحصیلات عموم ارتقاء یافته و فاصله برخورداری‌ها کاهش یافته است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز ضریب جینی، شاخص توسعه اقتصادی و امید به زندگی در کشور ارتقاء یافته است ، خاطرنشان کرد: درآمد سرانه به ازای برابری قدرت خرید افزایش یافته و در نهایت اقتصاد ایران تبدیل به اقتصادی توانمند و بزرگ شده که تحمل نوسانات در آن افزایش یافته است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در دوران دولت نهم و دهم جهش علمی و فناوری در کشور اتفاق افتاده، تصریح کرد: مستکبران و دشمنان ملت ایران زمانی همه تلاش خود را بکار بستند تا ایران هسته‌ای نشود و امروز که دانشمندان کشور به این دانش دست یافته‌اند، هرگز نمی‌توانند از تداوم آن در کشورمان جلوگیری کنند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: از اقدامات تاثیرگذاری که در دوران دولت نهم و دهم اتفاق افتاد، اهدای هدیه‌های فناوری به روسای جمهور دیگر کشورها در راستای اعلام و معرفی سطح دانش جمهوری اسلامی به آنان و اعلام آمادگی همکاری در آن سطح بود.

رییس‌جمهور در تشریح مبانی نظری و عملی دولت نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی با بیان اینکه امروز جهان تحت نظامی یکسویه قرار دارد و مناسبات سرمایه‌داری منجر به انتقال سرمایه از جیب فقرا به ثروتمندان است، گفت: تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها روزانه در جهان گسترش یافته و فرصت‌ها ، ثروت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در اختیار عده‌‌ای خاص قرار گرفته و فعالیت‌های غیرمولد در حال گسترش هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دلار 80 سال است که به عنوان پول رایج در دنیا مطرح است و آمریکایی‌ها به این پشتوانه بدون اینکه کالایی تولید کنند، روزانه میزان زیادی دلار به اقتصاد جهانی تزریق می‌کنند، گفت: در طول چند سال آمریکا 33 هزار میلیارد دلار پول بدون پشتوانه به اقتصاد جهانی تزریق کرده و این به معنای آن است که آنها از ثروت سایر ملت‌ها برای رفع مشکلات خود برداشت می‌کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز اداره سیاست جهانی متمرکز بوده و عده‌ای در شورای امنیت به طور یکطرفه برای سایر ملت‌ها تصمیم می‌گیرند ، اظهار داشت: امروز یک جنگ تمام عیار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه ملت‌ها در جهان به راه افتاده است که در این صحنه ما دو راه بیشتر نداریم؛ اول اینکه ما نیز به آنها بپیوندیم و در مسیر انتقال ثروت از محرومان به ثروتمندان قرار گیریم و دوم اینکه به دنبال تعامل همراه با استفاده از همه فرصت‌ها برای جایگزینی نظم حاکم باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مسیر دوم را به عنوان ماموریتی بزرگ برعهده ملت ایران قرار داده و دولت نیز در همین مسیر گام برداشته است، تصریح کرد: ثانیه و لحظه‌ای در مسیر خدمت به مردم وجود نداشته که سخنان، شادی یا ناراحتی مستکبران بخواهد تاثیری در اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مبنای اصلی اندیشه سرمایه‌داری، همان اندیشه تنازع برای بقاء است و صاحبان این اندیشه معتقدند برای رسیدن به قدرت و ثروت باید دیگران نابود شوند، گفت: این تفکر در بسیاری از آثار و اندیشه‌های سرمایه‌داری به ویژه در فیلمهای هالیوودی به وضوح نمایان است.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در برابر اندیشه سرمایه‌داری، باید باور به انسان متعالی را بازتعریف کنیم، اظهار داشت: دولت عزت، عظمت و کمال انسان را در دنیا مطرح کرد و در مجامع بین‌المللی اعلام نمود که روابط انسانها باید بر اساس عدالت و مهربانی باشد؛ چرا که رشد انسانها در گرو از بین رفتن دیگران نیست.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت توحید، عدالت و مهربانی را رمز کمال دانسته و در برابر نظام یکسویه حاکم جهان، نظام متعالی‌تری را به جهانیان معرفی کردیم که ویژگیهای مثبت و سازنده‌ای دارد، تصریح کرد: در عرصه بین‌الملل، اعلام کردیم که قدرت باید از انحصار عده‌ای خاص بیرون آمده و همگان از علم، اندیشه، امکانات و عدالت بهره‌مند بوده و صالحان و عدالت طلبان بر اوضاع جهان حاکم باشند و مشخص است که همه این ارزشها تنها در نظام و جامعه مهدوی قابل اجرا و پیگیری است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در مرز اندیشه جهان ایستاده ایم و زندگی متعالی و اندیشه برتر را به جهان ارائه کرده ایم، گفت: معتقدیم اگر این اندیشه صحیح و صادقانه در دنیا معرفی شود، اکثریت ملت‌های دنیا به این تفکر روی خواهند آورد؛ چرا که تلاش برای استقرار حکومت موعود، محور وحدت همه بشریت است که این موضوع را در تمام دنیا مطرح کردیم.

رییس‌جمهور افزود: معتقدیم این اندیشه حتی برای قدرتمداران جهان نیز مفید است، چرا که به هر حال آنها هم نیازمند پیشرفت و کمال هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی با برنامه وارد عمل شده است، اظهار داشت: بنده بیش از 100 سفر به خارج از کشور داشته‌ام که در برخی از این سفرها که طول آن 90 ساعت بوده است، بخش قابل توجهی از آن در پرواز سپری شده است اما به دلیل آنکه ضرورت داشته تا پیامی را به نقطه‌ای از جهان منتقل کنیم، این کار انجام شده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: در سفر به کشورهای گوناگون و سخنرانی‌های مختلف در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد از همه ظرفیت مجامع و رسانه‌های بین‌المللی برای انتقال پیام ملت ایران استفاده کرده‌ایم و امروز به واسطه تلاش‌های دولت، موضوع جایگزینی حاکمیت جهانی به بحث روز دنیا مبدل شده است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: استکبار جهانی به خوبی آثار اجرای این طرح را می‌داند و به همین دلیل تمام فیلم‌های ضد مهدویت در این دوره ساخته شده و تهدیدهای بسیاری برای حضور رییس‌جمهور ایران در مجامع بین‌المللی صورت گرفته است، به گونه‌ای که آنها با نقشه رسانه‌ای از جمله تحریم گفتگو با احمدی‌نژاد و نظیر اقداماتی که در دانشگاه کلمبیا صورت گرفت، برای تخریب ما اقدام کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه طرح موضوع هولوکاست نیز از منظر انسانی صورت گرفت، اظهار داشت: با طرح این مسئله ستون فقرات نظام استکباری در هم شکست و این در حالی است که دولت در اصلاح جهان هرگز به دنبال جنگ نبوده؛ چرا که معتقد است اگر با منطق بر اصول خود بایستیم، پیروز خواهیم بود.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حوادث منطقه چه در تحلیل و چه در ورود به موضوعات باید مراقب باشیم و بر روی اصول قطعی خود که همان حقوق مردم از جمله آزادی، کرامت و عدالت است، بایستیم؛ باید به گونه‌ای رفتار کنیم که سخن ما در دنیا بی‌اعتبار نشود.

رییس‌جمهور اظهار داشت: به واسطه عملکرد دولت در سیاست خارجی امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌المللی ارتقا یافته و گفتمان جهانی تغییر کرده است، به گونه‌ای که عدالت و حقوق انسانها به عنوان اصلی ‌ترین موضوعات مطرح است. همچنین نام ایران که همان عزت، پاکی و عدالت است در جهان محبوب شده و حتی نام احمدی‌نژاد به عنوان فرزند ملت ایران به نمایندگی از این ملت بزرگ امروز در جهان محبوبیت دارد و این حاصل همان اندیشه‌ای است که بر آن پافشاری داریم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از فرصت موضوع هسته‌ای حداکثر استفاده را کرد، اظهار داشت: در شورای امنیت سازمان ملل قصد داشتند تا پیش نویس آژانس را علیه ایران تغییر بدهند، اما به واسطه حضور ایران در اجلاسی‌که در مقر سازمان ملل برگزار شد این روند تغییر کرد و نه تنها این پیش‌نویس علیه ایران تصویب نشد، بلکه وضع به گونه‌ای شد که به واسطه آ‌ن رژیم صهیونیستی باید در قبال فعالیتهای هسته‌ای خود پاسخگو باشد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه وحدت ملی در دولت نهم و دهم تقویت شد و جبهه نظام سرمایه‌داری دچار اضمحلال گردید، گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران بزرگترین و موفق‌ترین اجلاس این جنبش در طول سالیان شکل‌گیری خود بود.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید خود را در سطح مدیریت جهان باور کنیم؛ چرا که اگر اینگونه باشد طور دیگری برنامه‌ریزی و عمل خواهیم کرد، گفت: انقلاب و جمهوری اسلامی ماموریتی جز زمینه سازی برای برقراری حکومت جهانی ندارد و اگر در مسیر پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی گام برمی‌داریم باید برای رسیدن به این هدف متعالی باشد.

رییس‌جمهور توجه به امام و برقراری حکومت جهانی را مهمترین و اصلی ترین ماموریت حکومت و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید دنیا را برای پایان دادن به مظلومیت بیش از هزار ساله امام عصر (عج) بسیج کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد با تقدیر از رییس ، معاونان و کارکنان رسانه ملی و تلاش‌ها و همراهی‌های آنان در طول 8 سال گذشته تصریح کرد: در طول این 8 سال نیش‌ها و نوش‌ها از سوی رسانه ملی برای ما شیرین بود؛ چرا که ما جایگاه رسانه را بسیار بالا می‌دانیم و معتقدیم که رسانه ملی در حقیقت در راستای یک مواجهه بین‌المللی باید گام بردارد.

رییس‌جمهور با اشاره به تلاش‌ها و زحمات اهالی رسانه و خبرنگاران، تجلیل از احمدی‌نژاد را تشکر از همه خادمان ملت دانست و تصریح کرد: ایمان دارم ملت بزرگ ایران به خوبی قدر فرصت تاریخی را که در اختیار دارد را دانسته و با شناخت عظمت مسئولیت به خوبی آن را ایفا خواهد کرد و مطمئنا آینده درخشان در اختیار ملت ایران خواهد بود.

پیش از سخنان رییس‌جمهور سید عزت‌اله ضرغامی، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سخنانی عدالت‌محوری دکتر احمدی‌نژاد را از ویژگیهای برجسته وی دانست و گفت: رفتار رییس‌جمهور، تصمیم‌گیری‌ها و حضور وی در دل مردم در ظاهر ویژگی عدالت‌محور بودن دکتر احمدی‌نژاد را نشان می‌دهد علاوه بر اینکه رییس‌جمهور به طور هدفمند برای تحقق عدالت فعالیت‌های گسترده‌ای از موضع عدالت‌خواهی و دستگیری از مستضعفین و محرومین و آرمانهای انقلاب داشته‌اند.

رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: بسیاری از طرح‌هایی که توسط دولت خدمتگزار در راستای عدالت محوری به انجام رسیده توانسته خلا‌ءهای زیادی را در کشور پر کند.

ضرغامی با بیان اینکه آنچه از شخصیت دکتر احمدی‌نژاد در اذهان می‌ماند و باید باقی بماند استکبارستیزی و مقابله وی با صهیونیست است، تصریح کرد: این ویژگی شخصیتی رییس‌جمهور باعث به وجود آمدن شور و نشاط بالا در جامعه بین‌المللی شده و امروز بسیاری از مردم دنیا با مدیریت رییس‌جمهوری اسلامی ایران به انقلاب اسلامی امیدوار شده‌اند.

ضرغامی با بیان اینکه دکتر احمدی‌نژاد حلقه سنتی مدیریت در کشور را شکست، خاطرنشان کرد: انجام این کار هرگز ساده نبوده و امروز بسیاری از مدیران شایسته و خدمتگزار با درایت رییس‌جمهور به جریان مدیریت کشور اضافه شده و این نشان از شجاعت دکتر احمدی‌نژاد دارد.

رییس سازمان صدا و سیما دکتر احمدی‌نژاد را ذخیره ارزشمند برای نظام دانست و خاطرنشان کرد: مطمئنا مسئولان برجسته و خدمتگزار پس از پایان دوران خدمت خود جزء بیت‌المال بوده و به مردم تعلق دارند.

ضرغامی همچنین با اشاره به اینکه دکتر احمدی نژاد معتقد است که مسئولان باید آبروی خود را برای اعتلای ارزشهای نظام بگذارند، تصریح کرد: این اعتقاد رییس‌جمهور در بسیاری از شرایط از سوی وی به اثبات رسیده و این در حالی است که برخی از مسئولان که جایگاه ویژه‌ای داشته و تاثیرگذار بوده‌اند در بزنگاه‌های حساس حاضر نشدند تا از آبروی خود برای نظام گذشت کنند.

dolat.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۶
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی