تبیین


آخرین نظرات
رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات بهره برداری از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی:

احمدی نژاد با اشاره به اینکه انحصار قدرتهای مستکبر بر عرصه های صنعتی در دنیا باید شکسته شود، تصریح کرد: پروژه های پارس جنوبی به لطف خدا و با کمک متخصصین ایرانی در حال اجراست و انحصارش شکسته شده است .

رییس جمهور با اشاره به تلاش ها و کارشکنی های قدرت های غربی در مسیر تلاش ایران برای کسب خودکفایی خطاب به مستکبرین اظهار داشت: مهم تر از ساخت پالایشگاه شکسته شدن انحصار کشورهای مدعی در دنیاست؛ این انحصار باید شکسته شود و پارس جنوبی نقطه آغاز شکست این تحریم هاست.تاریخ تان نشان می دهد، دروغ است که دم از حمایت ملت ها می زنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم آغاز عملیات بهره برداری از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: سفر امروز به عسلویه برای تقدیر و تشکر از زحمات تلاشگران در ساخت این فازها و تاکید بر توانمندی های جامعه متخصصین ایرانی است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه کارهای اجرا شده در عسلویه دو بخش کلی دارد ، افزود: امروز به لطف خدا اقدامات اجرا شده در بخش استحصال و پالایش گاز از مخزن مشترک گازی پارس جنوبی و نیز بخش دوم کار یعنی استفاده از گاز تولید شده در تولید محصولات ثانویه پیشرفت قابل توجهی داشته و مجموعه کاری که اینجا انجام شده در ایران یقیناً بی نظیر و در دنیا به لحاظ سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها جزء چند مجموعه انگشت شمار به حساب می آید.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: پارس جنوبی یکی از مراکز اصلی تامین انرژی و درآمدهای کشور می باشد و ان شاءالله تا یکی دو سال آینده به هدف نهایی تولید 700 میلیون متر مکعب گاز روزانه در این منطقه خواهیم رسید که اگر محاسبه کنید خواهید دید چه سرمایه عظیمی برای ملت و کشور فعال شده است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی اظهار نظرها جزیی و نقطه ای است و طبعاً نتیجه گیری ها هم نادرست خواهد بود، تصریح کرد: اینکه چرا اصرار داریم از صفر تا صد کار در طراحی ، ساخت و بهره برداری از منابع نفت و گاز کشور در دست خودمان باشد فلسفه ای بسیار مستحکم و حقیقی دارد.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه برخی تصور می کنند مناسبات اقتصادی در دنیا فقط تابع قوانین اقتصادی است در حالیکه قریب به صد درصد این مناسبات تحت تاثیر مناسبات سیاسی است و مباحث عرضه و تقاضا و بازار آزاد فقط مربوط به کتاب های درسی و خرید عمومی است.

رییس‌جمهور با اشاره به واهی بودن تصور پایان دوره استعمار تصریح کرد: استعمارگران در طول 400 سال به زور سلاح سرزمین های دیگران را اشغال کرده و حتی برای تثبیت سلطه خود اصالت و فرهنگ ملت ها را مضمحل کردند، آنها با هدف غارت منابع کشورها در پهنه ای به گستردگی اندونزی تا شیلی و آرژانتین را در نوردیدند و این اشتباه است که گمان کنیم با ظهور نهضت های استقلال طلبانه، دوره استعمار به پایان رسیده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تسلط ظاهری و نظامی استعمارگران از بین رفته ،‌ اما سلطه آنان بر روند غارت منابع همچنان پا برجا است، گفت:‌استعمارگران با یک طراحی پیچیده و گسترده روندی را بنا گذاشته اند که براساس آن سود استخراج منابع و تولید و محصولات حاصل از آن به جیب خودشان می رود ،‌ اگر نه فقط رسوب 20 درصد از منابعی که از آفریقا غارت می شود در این قاره کافی است تا آفریقا را به مرفه ترین قاره تبدیل کند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه منابع انرژی از جمله منابعی بوده که استعمارگران همواره بدنبال تسلط به آن بوده و هستند، اضافه کرد: زمانی استعمارگران منابع انرژی را از برخی کشورها به غارت می بردند و امروز نیز ساز و کاری ایجاد کردند که سود اصلی تولید و استخراج این منابع به جیب خودشان می رود وگر نه چگونه بود که ایران 30 سال پیش با تولید روزانه5.5 میلیون بشکه نفت با فقر عمومی در عمده بخش های کشور مواجه بود.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تئوری های بازار آزاد و عرضه و تقاضا موهوماتی بیش برای فریب افکار عمومی نیست،‌اظهار داشت: اگر قرار است قیمت منابع انرژی در بازار آزاد تعیین شود، چرا امروز مستکبرین قیمت این محصول را به کشورهای صاحب این منابع تحمیل می کنند و در تمام مراحل استخراج ، تولید و فروش این محصولات با حق وتو حضور دارند؛ تحریم هایی که مستکبرین به کشورهایی نظیر ایران به بهانه فعالیت های هسته ای تحمیل می کنند فقط بازی های سیاسی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه شرکت های غربی فقط یک سری بنگاه اقتصادی هستند، اشتباه است، اظهار داشت: صاحبان اصلی این شرکت ها همان کسانی هستند که به بهانه های مختلف فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشورهایی همچون ایران را تحریم می کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همین شرکت های غربی اجرای فازهای 1 تا 10 پارس جنوبی را به عهده داشتند و در کنار بهانه های زیادی که برای هزینه تراشی بیشتر می آوردند بین 60 تا 80 ماه زمان اجرای هر فاز را به درازا کشاندند، خاطر نشان کرد: آنها از سه سال قبل هم به بهانه های مختلف ایران را ترک کردند و البته دلیل اصلی شان این بود که وقتی می توانند منابع گازی پارس جنوبی را از جای دیگر به راحتی غارت کنند چه دلیل دارد که کشور مستقل ایران را به عنوان رقیبی وارد این عرصه کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مبارزه برای استقلال همچنان ادامه دارد، گفت: غربی ها ، سه سال پیش تلاش کردند ضمن خروج خود از عرصه فعالیت های استخراج و تولید گاز و نفت در ایران تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را نیز با یک موج تشدید کنند و متاسفانه عده ای نیز در داخل موج ایجاد شده از سوی آنان را هموار می کردند اما ما به اتفاق شرکت های ایرانی همین جا جمع شدیم و در مقابل آنها یک موج ایجاد کردیم و خواستیم همه فازهای باقی مانده پارس جنوبی با همت و تخصص ایرانی نه در مدت 60 یا 80 ماه بلکه در مدت 35 ماه فعال و وارد مدار تولید شود که متاسفانه باز هم عده ای در داخل علیه این اقدام دولت منفی بافی کردند.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: کسانی که دم از استقلال می زدند و برای مستقل شدن تلاش می کردند مورد تشویق قرار گرفتند اما وقتی دولت با کمک متخصصان داخلی عزم خود را برای کسب استقلال بیشتر در عرصه استخراج و تولید نفت و گاز جزم کرد؛ از سوی عده ای در داخل کشور تخطئه شد اما با وجود همه اینها و علی رغم تحریم های سنگین، کارها به خوبی پیش رفت و این در حالی بود که برای اولین بار در کشور چنین پروژه هایی اجرا می شد و کشورمان در حال کسب تجربه نیز بودند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: مهمتر از ساخت یک پالایشگاه شکستن انحصار قدرت های مستکبر در دنیاست و این سرمایه بسیار بزرگتر و عظیم تر از ساخت هر پالایشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه انحصار قدرتهای مستکبر بر عرصه های صنعتی در دنیا باید شکسته شود، تصریح کرد: پروژه های پارس جنوبی از جمله جاهایی است که امروز به لطف خدا و با کمک متخصصین ایرانی در حال اجراست و انحصارش شکسته شده است .

دکتر احمدی‌نژاد ضمن تشکر از متخصصین این عرصه و مقاومت ملت ایران در برابر فشارهای مستکبران تاکید کرد: آنچه شما عزیزان در پارس جنوبی انجام دادید کار بسیار بزرگی است که تاریخ را خواهد ساخت.

رییس‌جمهور با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره پروژه های در حال اجرا در فازهای 12 تا 24 پارس جنوبی و از جمله اشتغال فعلی بیش از 88 هزار نفر در این منطقه گفت: خود مدیریت کلان این مجموعه کار بسیار عظیمی است در حالیکه امروز در جبهه های مختلف کارهای بزرگ در حال انجام است و اینها همه از برکت تحریم هایی است که مستکبران انتظار داشتند ملت ایران را فلج کند.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: از همه شما به خاطر تلاشی که برای تامین منافع اساسی ملت ایران داشته اید تشکر می کنم چرا که سرعت ، حجم و کیفیت کار شما با هیچ دوره ای از ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و با وجود تحریم های همه جانبه چندین برابر دوره های مشابه قبل پروژه اجرا شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد و به منبع لایزال الهی متصل باشد برکات آن از زمین و آسمان خواهد جوشید ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک پیمانکاران ما در بازارهای جهانی کارهای بزرگ را با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر اجرا کنند و به این واسطه فرهنگ اصولی و انسانی ملت ایران را به جهانیان معرفی نمایند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: جا دارد از یک مرد بزرگ و یک قهرمان نام ببرم؛ مرحوم چاوز که حقیقتاً انسانی آزاده ، مومن و شجاع بود وقتی در سال 85 برای بازدید به منطقه پارس جنوبی آمد عمیقاً از پیشرفت های ملت ایران خوشحال شد .

رییس‌جمهور تصریح کرد: ‌آقای چاوز هر جا که می‌رفت از عظمت ملت ایران،‌انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن سخن می گفت و به همه ملت هایی که به دنبال کسب استقلال هستند پیشنهاد می کرد که با همراهی ملت ایران می توانند پیشرفت های بزرگی کسب کنند.


 dolat.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۹
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی