تبیین


آخرین نظرات

رئیس جمهور:

مسئله فلسطین با مانور و سازش سیاسی حل و فصل نمی شود/سوال از مبنای موجودیت صهیونیستها ستون فقرات اندیشه و نظام استعمارگر را هدف قرار داد
احمدی نژاد: مسئله فلسطین یک درگیری‌ تاریخی است، این مسئله را نمی‌شود با یک مانور و سازش سیاسی حل و فصل کرد، البته ما اهل جنگ نیستیم و اتفاقا راه‌حل ما، راه‌حل فرهنگی و سیاسی بر پایه عدالت و کرامت است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روز قدس، روز اسلام، یعنی روز همه ارزش‌های الهی، انسانی و دروازه ورود انسان به دوره آخر که سرشار از سعادت و سلامت است، گفت: مسئله فلسطین یک درگیری‌ تاریخی است، این مسئله را نمی‌شود با یک مانور و سازش سیاسی حل و فصل کرد، البته ما اهل جنگ نیستیم و اتفاقا راه‌حل ما، راه‌حل فرهنگی و سیاسی بر پایه عدالت و کرامت است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران، در اجتماع عظیم نمازگزاران و راهپیمایان روز جهانی قدس، با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس، اظهار داشت: امام راحل بزرگوار با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد بنده با هدایت الهی و عنایت امام عصر (عج) روز قدس را ابتکار و تعبیه کرد.

رئیس جمهور افزود: ظاهر موضوع این است که روز قدس مربوط به فلسطین اشغالی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین است، اما سؤال این است که اگر واقعا ادعای غربی‌ها و صهیونیست‌ها درست بوده که می‌خواستند به یک عده‌ای بی‌پناه، پایگاهی بدهند و کشوری برای آنها درست کنند، پس چرا با همه وجود و همه توان، از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ تا جایی که گاهی از کشورهای بلوک خودشان هم تا این حد حمایت نمی‌کنند یا حتی از مردم خودشان هم به این مقدار حمایت نمی‌کنند؟

 احمدی نژاد با طرح این سوال که اگر واقعا از روی دلسوزی برای حقوق بشر، مقدمه چینی کردند تا یک گروهی را در فلسطین حاکم کنند، پس چرا همه ادعاهای حقوق بشری خودشان مانند آزادی، دموکراسی، حقوق کودکان، حقوق زنان، حقوق بزرگان و همه این موارد را پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند؟ اظهار داشت: این رژیم چه ویژگی دارد که در امور تمام کشورهای جهان دخالت می‌کند؟ چه چیزی در منطقه به وسعت 127 هزار کیلومتر وجود دارد که دولت‌های مستکبر غربی، شرط دوستی و همکاری خودشان را با بیش از 200 کشور دنیا، دوستی با رژیم صهیونیستی قرار داده اند؟

رئیس‌جمهور همچنین با طرح این سؤال که چرا مسئله فلسطین و صهیونیست‌ها مسئله اصلی جهان است؟ تصریح کرد: بعضی‌ها به عمق موضوع توجه ندارند، خیال می‌کنند یک اتفاقی در یک مقطعی از تاریخ رخ داده و عده‌ای هم تصمیم گرفته‌اند و یک سرزمینی اشغال شده و گروهی سر کار آمده‌اند، حالا هم می‌شود نشست و با گفت‌وگو و نوشیدن دو فنجان قهوه، مسئله را حل کرد؛ اگر این طور بود 70 سال غوغا، چندین جنگ و این همه درگیری‌ بی‌معنا بود، معلوم است موضوع مهمتر از این حرف هاست.

 احمدی نژاد خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند این تحولات اتفاقی بوده و حالا یا باید از آن عبور کرد، یا اینکه نشست و بخشی از این سرزمین را به یک گروه و بخشی را به گروهی دیگر داد تا موضوع حل شود و تو را به خیر و ما را به سلامت، اشتباه می کنند و این دیدگاه درست نیست؛ این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر مسئله به این سادگی‌ها بود، زرنگ‌تر از این افراد پیش از این بودند و تلاش هم کردند اما نتیجه نگرفتند، گفت: اگر به مسائل جهانی توجه نکنیم، حتما خسارت‌های جبران ناپذیری گریبان ما را خواهد گرفت، موجودیت رژیم صهیونیستی و نقش این رژیم را باید در یک بستر تاریخی و جهانی تجزیه و تحلیل کنیم، یک حقیقت در دنیا وجود دارد که نباید چشم‌مان را به روی آن ببندیم، این یک درگیری تاریخی است که در فلسطین اشغالی رخ داده، جبهه شیطان و جبهه باطل، جبهه طاغوت، جبهه مستکبران و دنیاطلبان و توسعه طلبان و تجاوز طلبان با جبهه حق و جبهه ملت‌ها درگیر شده اند.

احمدی نژاد با بیان اینکه نمی‌شود چشم‌مان را بر روی این حقیقت و درگیری تاریخی ببندیم، اضافه کرد: جبهه طاغوت و جبهه شیطان در 400 سال اخیر برده‌داری را در دنیا به راه انداخت، ده‌ها میلیون انسان را نابود کرد، ده‌ها میلیون خانواده را متلاشی کرد و عواطف را کشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: در همین آفریقا، جزایری هست که به آنجا به زبان ما بارانداز می‌گویند، استعمارگران به این جزایر می‌رفتند و مردم قوی تر و سالم تر را به زور جمع می‌کردند و آنان را از خانواده‌هایشان جدا می‌کردند، مانند کالا و حیوان، البته بلانسبت مردم آفریقا، از این افراد بیگاری می‌کشیدند، پایه‌های رفاه ظاهری خودشان را به این شیوه بنیانگذاری و بعد هم استعمارگری را در دنیا آغاز کردند.

 احمدی نژاد تصریح کرد: غربی ها یک دوره طولانی استعمار و برده‌داری به راه انداختند. زمانی که در خاورمیانه مسلط شدند توانستند بر دنیا مسلط شوند. کلید تسلط بر دنیا منطقه خاورمیانه است که بهترین چهارراه ارتباطی دنیاست و بیشترین مخازن انرژی دنیا در این منطقه است.

رئیس جمهور تاکید کرد: مستکبرین غربی همیشه به دنبال تسلط بر این منطقه بودند و این بحث امروز و دیروز نیست، بیش از هزار سال است، خاورمیانه رمز و راز و دروازه ورود به دنیاست.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه شاهد بودیم نهضت‌های ضد استعماری و ضد برده‌داری آغاز شده و ملت‌ها به ظاهر مستقل شدند اما روحیه استعمار گری و برده‌داری تمام نشد و ادامه پیدا کرد، خاطرنشان کرد: روحیه استعمارگری تضعیف شد اما از بین نرفت، آنها می‌خواهد بر دنیا مسلط شوند و همان راه قبل را ادامه دهند، اما با شعار و تابلوهای جدید. استعمارگران برای تحقق این منظور باید بر منطقه خاورمیانه مسلط می‌شدند و پایگاهی ایجاد می‌کردند که از طریق دنیای مطلوب خود را اداره کنند.

 احمدی نژاد با بیان اینکه تاسیس رژیم صهیونیستی آرزویی نیست که به صورت اتفاقی در جنگ دوم جهانی به در ذهن مستکبرین افتاده باشد، بلکه این آرزوی چند صد ساله آنها بود، گفت: رژیم صهیونیستی برآمده از یک اراده و یک تمایل تاریخی است، رژیم صهیونیستی برای استعمارگران، مسئله مرگ و زندگی و موضوع موجودیت استکبار است. اینگونه نیست که حالا آدمکش‌های حرفه‌ای جهان که در همان جنگ جهانی دوم بیش از 60 میلیون انسان را کشتند، دلشان به رحم آمده باشد و بخواهند برای عده‌ای کاری کنند، معلوم است که این یک دروغ بزرگ است؛ حوادث جنگ جهانی یک بهانه و فرصت‌سازی بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه معتقدم این نقشه ای با قدمت پیش از جنگ جهانی برای تسلط مجدد بر جهان است، اما بدون تابلوی استعماری و برده‌داری، اظهار داشت: آنها آمده‌ اند و با شعارهای جدید یک تیر و چند نشان زده‌اند؛ اول بین خودشان وحدت ایجاد کردند، در حالی که تا پیش از آن میان خودشان در اروپا و بعد کشورهای تحت استعمارشان در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین درگیر بودند و چقدر ملت‌های بومی را قتل‌عام کردند.

 احمدی نژاد با اظهار تاسف از اینکه امکان ثبت و ضبط جنایات استعمارگران وجود نداشته ادامه داد: اگر چنین امکانی وجود می داشت، طوماری بی پایان از جنایات آنها در اختیار بشر قرار می‌گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه استعمارگران با تاسیس رژیم صهیونیستی بین خودشان وحدت ایجاد کردند، تصریح کرد: وحدت در سایه امور آسمانی، توحید، نبوت، امامت و ایمان به ارزش‌های الهی ایجاد می شود، اما آنها تمام این ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند؛ خدا و پیامبر از قدسیت افتادند و ارزش‌های انسانی، شرف و آزادگی را زیر پا گذاشتند و یک موضوع را به عنوان امر قدسی و مقدس قطعی بلاخدشه در خودشان حفظ کردند و آن هم موجودیت رژیم صهیونیستی بود.

 احمدی نژاد خاطرنشان کرد: امروز به هر کس می‌توان اهانت و اعتراض کرد، اما به محض اینکه به دایره صهیونیست نزدیک می‌شوید، تمام کشورهای غربی با همه توان علیه شما قیام می‌کنند؛ این محور وحدت و تامین منافع آنهاست.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولتهای غربی یک چوب را گذاشته‌اند وسط و همه را با آن به خط کرده‌اند و بر همه دنیا مسلط شده و همه را چپاول می‌کنند، گفت: آنها خدا را کنار گذاشته و بتی به نام رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند که همه چیز را پای او قربانی می‌کنند، چون محور تامین و تضمین منافع استعمارگران و برده‌داران است.

 احمدی نژاد افزود: آنها روی هیچ چیز تعصب ندارند، اما سخت‌ترین تعصبات را روی رژیم صهیونیستی اعمال می‌کنند. بنده پیامی برای یکی از رهبران اروپا که الان دیگر در مصدر حکومت نیست، فرستادم. او جزو بزرگان نسل قبل بود و از زمانی که همکار من پیام را به او داد آن فرد خواست جلسه خصوصی شود و خطاب به فرستاده ما گفت که شما چرا اینقدر علیه رژیم صهیونیستی فریاد می‌کنید، وقتی شما فریاد می‌زنید، ما شرمنده می‌شویم. در این هنگام همکار بنده اظهار داشت شما که یک کشور بزرگ با تاریخ و فرهنگ هستید چرا شرمنده می‌شوید؟ و او پاسخ داده بود که آنقدر تعصب شدید است که اجازه نمی‌دهند کسی خطی بر چهره آلوده صهیونیست‌ها ترسیم کند، چون رژیم صهیونیستی تنها محور قدسی و وحدت و تامین منافع دولت‌های غربی و تنها فرصت تسلط بر منطقه و جهان است.

رئیس جمهور اظهار داشت: به همین دلیل آنها با همه وجود ایستاده و از این رژیم حمایت می‌کنند و به دست آن دنیا را چپاول و غارت می‌کنند. شاهد بودیم که در جنوب لبنان و غزه چه کردند، همین الان هم می‌بینیم که چه کارهایی انجام می‌دهند. دولتهای غربی حاضرند به همه جای دنیا لشکرکشی کرده و حتی ملت‌های خودشان را به پای رژیم صهیونیستی قربانی کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه بحث چند کیلومتر زمین نیست، بلکه بحث تسلط بر جهان و غارت همه جهان است، تصریح کرد: بحث سرنوشت جامعه بشری است، همه سردمداران سیاسی اروپا و آمریکا صهیونیست هستند، همه می‌دانیم صهیونیست به معنای یهودیان تندرو نیست. صهیونیست به هیچ مذهب و مکتبی معتقد نیست جز منافع کثیف و آلوده مستکبران. آنها به دروغ ادعا می‌کند که یهودی هستند و این ظلمی است که به پیامبر الهی و پیروان واقعی وارد می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: تمامی مراکز اصلی اقتصاد و رسانه‌های دنیا در دست صهیونیست‌هاست. رییس جمهور دولت بزرگی که مدعی مدیریت همه جهان است قبل از هر اقدامی باید در حضور صهیونیست‌ها کرنش کند تا اجازه ورود به انتخابات داشته باشد.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه آنها یک حزب دو هزار نفری و شش یا هفت هزار نفر هم افراد رده سوم و دوم در دنیا هستند که همه امورات عالم را اداره می‌کنند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری و چهره واقعی استعمارگران و برده‌داران است. حقیقت اندیشه مادی غرب در رژیم صهیونیستی متجلی شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: دو سؤال ساده خطاب به جهانیان مطرح کردیم، اما دیدیم چه سر و صدایی در جهان به راه انداختند. سؤال اینجاست که چرا سیاستمداران به آن واکنش نشان می‌دهند و چرا اجازه نمی‌دهند راجع به وقایع جنگ جهانی تحقیق آزاد صورت گیرد؟ پاسخ روشن است، زیرا باید یک نتیجه سیاسی مستمر از آن داستان ساختگی تاریخی به دست بیاید وگرنه اگر برای امروز به درد نخورد، چرا اینقدر قطعنامه می‌دهند که کسی راجع به آن حرفی نزند؟

احمدی نژاد اضافه کرد: آنها طوری با ما برخورد کردند که انگار وجود خدا را منکر شدیم، اصلا فرض کنیم چنین اتفاقی افتاده و در کنار 60 میلیون نفر کشته شده در جنگ جهانی، عده ای دیگر نیز کشته شده اند، اما سوال اینجاست که این موضوع کجا و توسط چه کسانی اتفاق افتاده و رابطه‌اش با فلسطین چیست؟

رئیس جمهور اظهار داشت: با اعلام این موضوع باز سر و صداها شروع شد، مسئله این است که این سوال‌ها دروغ‌پردازی چند 10 ساله و تاریخی را برملا کرد و ظاهرسازی‌ها و تاریخ‌سازی‌ها و نقشه‌های استعماری را افشا کرد و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی را زیر سؤال برد. معلوم شد بسیاری از داستان‌پردازی‌های آنها همه صحنه‌پردازی و سناریو بوده تا پایگاهی در قلب منطقه اسلامی و منطقه ما ایجاد کنند، البته آنها تلاش کردند موضوع را عوض و تحریف کنند و این کار همیشگی صهیونیست‌هاست.

 احمدی نژاد تصریح کرد: من دو سوال کردم، اما آنها گفتند این می‌خواهد آدم بکشد و جنگ به راه بیندازد و به جای جواب اهانت کردند و تهمت زدند و جیغ‌های سرخ و بنفش سر دادند که فلانی جنگ‌طلب است، آنها سعی کردند که اصل دو سؤال به گوش ملت‌ها نرسد و به آن پاسخ ندهند که تا الان هم پاسخ ندادند اما نمی‌توانند از پاسخگویی به آن فرار کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معلوم شد این سؤال‌ها به هدف اصابت کرده و ستون فقرات اندیشه و نظام استعمارگر و سرمایه‌سالار را هدف گرفته است، البته برخی گفتند این سؤال‌ها به نفع خود صهیونیست‌هاست و غربی‌ها را وادار به حمایت از این رژیم کرد که این هم از حرف‌های ساده‌انگارانه است.

احمدی نژاد با بیان اینکه برخی دنبال بهانه‌ و منتظر اجازه از من و شما نیستند، گفت: سردمداران استعمار، استکبار و صهیونیسم با هم یکی بوده و یک موجود هستند و امروز هم ملت‌های اروپا و آمریکا اسیر آنها هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی خیال می‌کنند که مسئله فلسطین دعوایی بین یک عده فلسطینی و صهیونیست بر سر زمین‌ است و با چند جلسه باید نشست و بر اساس قاعده شتر دیدی ندیدی، مسئله را تمام کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند جریان تاریخی استعمار، استکبار، سرمایه‌داری جهانی، جریان متجاوزان به حقوق ملت‌ها و طاغوت تاریخی را در مقابل حقوق ملت‌ها و حقوق الهی را حل و فصل کنند، اظهار داشت: این نه تنها یک امر خوشبینانه، بلکه ساده‌اندیشی است. اگر این تصوری درست است، چند 10 سال است که عده‌ای از فلسطینی‌ها مذاکره می‌کنند، مدعیان در کشورهای منطقه چقدر امتیاز دادند؟ چقدر کوتاه آمدند؟ چقدر تن به خفت، زاری و ذلت دادند؟ اما آیا آنها حتی یک میلی‌متر هم از ادعاهای خود عقب‌نشینی نکردند؟

رئیس جمهور تصریح کرد: معلوم است کسانی که اینگونه تصور می‌کنند، هنوز ماهیت سرمایه‌داری غرب، ماهیت دنیای مادی، ماهیت رژیم صهیونیستی و صهیونیسم را درست تشخیص نمی‌دهند؛ صهیونیسم تجلی تام بعد و وجه دنیایی و حیوانی طاغوت‌هاست و جز سلطه، برتر‌بینی، تحقیر ملت‌ها، غارت و کشتار هیچ چیزی را نمی‌شناسند.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه انسان شرمش می‌آید که بگوید، مستکبرین برخی از مراکز بهداشتی و دارویی جهان را در اختیار گرفته‌اند، میکروب‌ها را تولید و برای ضربه زدن به مخالفان خود و فروختن داروهای گران‌قیمت، در دنیا منتشر می‌کنند، خاطرنشان کرد: کدام حیوان این کار را می‌کند که آنها می‌کنند؟

رئیس جمهور با بیان اینکه صهیونیسم خلاصه سرمایه‌داری غرب و ستون فقرات استعمار است، گفت: هیچ یک از ارزش‌های الهی، انسانی و حتی تعهدات و قراردادهایی که بسته‌اند، برای آنها ارزشی ندارد، در حالی که مسئله فلسطین و روز قدس مسئله همه جهان، تاریخ بشر، نجات کل انسان‌ها از چنگال مستکبران، صیانت از حقیقت انسان و شرف انسانی، باز کردن راه برای کمال انسان‌ها و برپایی عدالت، آزادی و توحید در همه جهان است.

احمدی نژاد اضافه کرد: مسئله فلسطین، مسئله چند وجب خاک نیست که عده‌ای بنشینند خط را روی نقشه جابه‌جا و مسئله را تمام کنند. امام خمینی (ره) به زیبایی فرمودند که روز قدس، روز اسلام است، یعنی روز همه ارزش‌های الهی، انسانی و دروازه ورود انسان به دوره آخر که سرشار از سعادت و سلامت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله فلسطین یک درگیری‌ تاریخی است، اظهار داشت: مسئله فلسطین را نمی‌شود با یک مانور و سازش سیاسی حل و فصل کرد، البته ما اهل جنگ نیستیم و اتفاقا راه‌حل ما، راه‌حل فرهنگی و سیاسی بر پایه عدالت و کرامت است.

 احمدی خاطرنشان کرد: آنها کار خود را جلو بردند و داشتند مطمئن می‌شدند که رژیم صهیونیستی تثبیت شده است که یکباره امام خمینی (ره) آمدند و انقلاب عظیم اسلامی حرکت و همه رشته‌های آنها را پنبه کرد و یک بازگشت به نقطه صفر اتفاق افتاد، آنها به یکباره دیدند که دستاوردهای چندین 100 ساله اشان بر باد است و امروز همه توان خود را برای نجات رژیم جعلی صهیونیستی به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: با نگاهی به وضع منطقه مشاهده می‌کنیم که عده‌ای با شعار آزادیخواهی و عدالت‌طلبی درگیری‌هایی را آغاز کرده‌اند و تقریبا در همه کشورها کشتار روی کشتار اتفاق می‌افتد و تمام حکومت‌ها و دولت‌های خاورمیانه تا شمال آفریقا متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه بنده از روز اول به ملت‌ها گفتم که در تحولات منطقه باید سه نکته را همزمان مورد توجه قرار دهیم و بی‌توجهی به هر کدام موجب خسارت است، گفت: نکته اول مربوط به حقوق اساسی مردم می باشد و معلوم است که عدالت، آزادی، کرامت انسانی، رفاه و پیشرفت حق همه ملت‌ها و انسان‌هاست و همه باید به این حقوق پایبند باشند و کسی نمی‌تواند این حقوق را نادیده بگیرد و بدون استثنا همه باید به آن احترام بگذارند.

 احمدی نژاد افزود: ملت‌های منطقه سال‌های طولانی تحت سیطره دیکتاتور‌های وابسته، به دنبال فرصتی برای آزاد و رها شدن بودند، شعار آزادی و عدالت برای آنها حرکت‌بخش شد و انرژی عظیمی را که برای دسترسی به آرزوهای تاریخی متراکم شده بود در منطقه آزاد کرد، از این رو اراده‌هایی که متراکم شده بود با دریچه‌ای پیدا شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: اما نکته دوم شیوه دسترسی به حقوق اساسی است، امروز در دنیا دو روش را تبلیغ و دنبال می‌کنند، یکی راه جنگ است به این معنا که بجنگید تا به حقوق خود برسید. فرض را بر این می‌گذاریم که تمام مدعیان در ادعای خود صداقت دارند و کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه نیست، می‌گویند بجنگید، خب می‌بینیم که چه خبر است، جنگ ما را به کجا می‌رساند، ویرانی و کشتار مردم و ملت‌ها پایانش کجاست؟ اصلا دولتی که با جنگ به قدرت می‌رسد در واقع دارد مجوز می‌دهد به مخالفان خود برای ادامه جنگ، دارد ناامنی را نهادینه می‌کند، یعنی چه که یک دولت باید با جنگ به قدرت برسد؟

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه بعضی‌ها برای توجیه اقدامات خود، انقلاب ما را مثال می‌زنند و به خود من در جلسات خصوصی گفته‌اند که شما انقلاب کردید و درگیر شدید، تصریح کرد: بنده در برابر این سخنان پاسخ دادم که شما اشتباه نکنید، در انقلاب عظیم اسلامی، جنگ مسلحانه‌ای نبود، بلکه یک مقاومت انسانی و الهی، جنگ سینه‌های پر از ایمان با گلوله‌ها بود و حضرت امام راحل همگان را از درگیری مسلحانه و حتی از تخریب اماکن عمومی و ثروت عمومی منع کرده بودند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: چه طور مثال می‌زنند که به بهانه انقلاب اسلامی، اسلحه‌ها را بردارند و بیفتند به جان همه چیز؛ به صراحت می‌گویم که روش انقلاب، راه امام خمینی (ره) و راه ملت ایران، جنگ مسلحانه نبود، بلکه راه انسانی و فداکاری بود.

 احمدی نژاد ادامه داد: دشمنان ما به دنبال تبلیغ روش جنگ هستند و دائم در آن می‌دمند و اسلحه می‌دهند، حمایت می‌کنند، پشتیبانی و تشویق می‌کنند، اما باید دانست که تنها راه تفاهم و برادری است.

رئیس جمهور گفت: نکته سوم که همه باید مدنظر قرار داشته باشند، توجه به دشمنان بشریت است؛ همه باید در تمام تصمیم‌گیری‌های خود و حرفهایی که می‌زنند و فعالیت‌های سیاسی خود مراقب باشند و این مسئله را مدنظر داشته باشند که اقدامات آنها چه تاثیری بر نقشه‌ها و موجودیت دشمنان باقی می‌گذارد.

 احمدی نژاد افزود: بنده سوال می‌کنم امروز چه کسانی از وضعیت سوریه و مصر خوشحال و چه کسانی ناراحت هستند؟ آیا امروز جشن صهیونیست‌ها نیست؟ آیا نفس راحتی نمی‌کشند؟ آیا روز جشن حامیان صهیونیست‌ها نیست؟ آرزوی تاریخی آنها بر آورده نشده که روزی را ببینند که اراده ملت‌ها که به سمت محو رژیم اشغالگر صهیونیستی بود، به درگیری‌های داخلی تبدیل شده است؟

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان با پول خود ملتهای منطقه، منطقه را به آتش کشیده اند و دائم در این آتش می‌دمند، سوال کرد: اگر وضعی که در منطقه به وجود آمده 50 سال هم طول بکشد، به نفع چه کسی است و چه کسانی متضرر می‌شوند؟ وضعیت کنونی، فقط مطلوب صهیونیست‌هاست.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: اگر همه مصر، سوریه، عراق، تونس، لیبی، عربستان، ترکیه و همه کشورهای منطقه ویرانه و خراب شود، آیا صهیونیست‌ها ناراحت می‌شوند؟ آنها از این وضعیت به اهداف خود می‌رسند تا آرزوهای تاریخی اشان محقق شود. آنها دو مشکل پیدا کرده بودند یکی بحران اقتصادی و دیگری بحران مشروعیت رژیم صهیونیستی. می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و همه سرانگشتان خود را در این راه به کار گرفتند. تمام موجودیت خود را در راه بقای خود به کار گرفته اند و به دنبال خاورمیانه جدید هستند و این مطلب را اعلام کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسانی که امروز مشوق جنگ و درگیری هستند و گروه‌های افراطی که به یکباره پیدایشان شده و انسانها را سر می‌برند، ظاهری مسلمان دارند اما باطن آنها حتما صهیونیست است، تصریح کرد: پایه گذاری رژیم صهیونیستی با پایه گذاری برخی از این گروه‌هایی که زیر تابلو مذهب مشوق جنگ و کشتار هستند در یک دوره اتفاق افتاده و هر دو توسط استعمار پیر صورت گرفته است؛ اینها اسناد قطعی تاریخی است و داستان آن را همه شما حفظ هستید.

 احمدی نژاد خاطرنشان کرد: آنهایی که فقط مسلمان سر می‌برند و فقط مسلمان می‌کشند، تعصبات قومی و مذهبی را بهانه کردند و تخریب و قتل و عام می‌کنند، حداقل این است که سران آنها صهیونیست هستند و ساخته و پرداخته صهیونیست‌ها هستند؛ یک عده احمق را پیدا کردند، می‌گویند تو برو به محض اینکه این شاسی را فشار دهی در کنار پیامبر قرار خواهی و او نیز به خود بمب می‌بندد و موجب کشتار چندین و چند نفر مسلمان بی گناه می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این مسلمانان ظاهری نباید سبب فریب کسی شوند، ادامه داد: اینان 60-70 سال است همیشه حامی صهیونیست‌ها بوده اند، تمام حرکت‌های ملت‌ها علیه این رژیم را خنثی کرده و یک روز هم علیه صهیونیست‌ها نبوده اند و یک اقدام علیه صهیونیست‌ها نکرده اند و فقط مسلمان کشته اند، معلوم است که ریشه آنها یکی است.

 احمدی نژاد گفت: به احزاب و گروه‌ها توصیه می‌کنم وقتی می‌خواهند اهداف حزبی خود را دنبال کنند، حتی اگر دنبال حقوق اساسی ملت خود هستند، مراقب دشمنان باشند. این مسئله را مدنظر داشته باشند که کارهای آنها چه تاثیری می‌گذارد؟ بنشینید و با هم تفاهم کنید، در این قدرت چه خبر است که عده‌ای همه ارزش‌ها را برای قدرت له می‌کنند؟ موجودیت و استقلال ملت خود را برای قدرت می‌دهند؟ مبادا کسی در نقشه دشمن بازی کند، مراقب باشید که نام شما در تاریخ چگونه ثبت می‌شود؟ مراقب باشید دنیای دیگری هست و زندگی ابدی هست.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت‌های منطقه نیز بدانند که مستکبران برای همه برنامه دارند و مراقب باشند که در نقشه دشمن بازی نکنند، خطاب به آنان اضافه کرد: اگر مستقل هستید و وابستگی ندارید و اگر مسلمان هستید و دلسوز ملتهای خود، پول و ثروت ملتهای منطقه را برای اجرای نقشه‌های دشمن هزینه نکنید. من این حرف را با بسیاری از سران کشورهای منطقه مطرح کردم که استکبار برای همه شما نقشه دارد و یکی از اینها گفت که آنها با ما کاری ندارند چرا که ما با آنها معاهداتی داریم، اما بنده به او گفتم که خیلی سادگی می‌کنی، آنها نمی‌خواهند هیچ یک از کشورهای ما مقتدر و پیشرفته باشد، شما چطور به کاغذ پاره‌هایی که آنها نوشته و دست شما داده اند و قول هایی که به شما داده اند، اعتماد می‌کنید؟

 احمدی نژاد اظهار داشت: برای وی تشریح کردم که در کشورهای شما این گسل‌های تاریخی وجود دارد و اختلافات داخلی کشورهایشان را به آنها گوشزد کردم و گفتم که ظرف چند روز این اختلاف را با تحریک جناحهای مختلف فعال کرده و موجب ایجاد اختلافات داخلی در کشورهای شما خواهند شد، آنها سازمان دهی‌های لازم را برای این کارها دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به خدا ترکیه و عراق در خطر هستند، اردن و عربستان و حاشیه خلیج فارس شمال آفریقا در خطر هستند. دشمنان برای همه برنامه دارند. باید توجه داشت که آنها جز منافع خود چیز دیگری را نمی‌شناسند. همه را مانند یک دستمال می‌دانند و پس از اینکه استفاده کردند آن را دور می‌اندازند. به توصیه‌های مستکبران نباید اعتماد کنیم، امروز زمان بیداری است، باید بیدار شد، نگذارید تاریخ نام شما را به ننگ و به نام فریب خوردگان ثبت کند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: توصیه بنده خطاب به ملت‌ها این است که خودشان را از درگیری‌ها بر سر قدرت کنار بکشند و وارد این ماجراها نشوند، باهم باشند و نگذارند تا برادرکشی هایی اتفاق افتد که بعدا قابل اصلاح نیست. بزرگان ملت‌ها بنشینند و چاره اندیشی کنند، شعارهای احزاب و گروه‌ها را با میزان هوشمندی آنها بسنجند. اگر ملتها از صحنه قدرت کنار بروند، داستان تمام می‌شود.

رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها تصور نکنند که فرصت نجات پیدا کرده اند، دوران زهرخند و خوشحالی شما طولانی نخواهد بود. موج اصلی بیداری در راه است و به لطف خدا به زودی همه ملت‌ها نقشه‌های شما را برملا و نقش بر آب خواهند کرد؛ شما جایی در منطقه ندارید، شما در منطقه ما و در جهان باد کاشتید و طوفان درو خواهید کرد، به خدا یک طوفان بنیان افکن در راه است و بنیان شما را بر خواهد کند.

 احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود ماه رمضان را ماه نزول همه رحمت و نعمات الهی و همه زیبایی و لطف خداوند متعال دانست و افزود: رمضان ماه توفیق دریافت لطف خداوند است، ‌خدای متعال انسان‌ها را برای کمال، سعادت و رسیدن به مقام والای خلیفه‌الهی خلق کرد و او همه انسان‌ها را دوست دارد و برای همه انسان‌ها فرصت تعالی و کمال و رسیدن به مرزهای الهی قرار داده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ماه رمضان ماه خداست، ماه کمال و ماه حلقه واسط بین انسان و آسمان و خدا، یعنی انسان کامل؛ امام که انسان کامل است، صاحب عصر و زمان و عالم امکان است، امام خود هم راه و هم راهنماست، هم دستگیر و هم حامی انسان‌هاست، امام تجلی اتم و اکمل خداوند و نازله آسمان برای دسترسی انسان‌ها به آسمان است.

احمدی نژاد امام را تجلی عشق، لطف و رحمت خدا به بشر و همه مخلوقات عالم توصیف کرد و اظهار داشت: امام خود مقصد است و با سرعت نور در مسیر کمال حرکت و راه را برای انسان‌ها باز می‌کند، امام طلوع می‌کند و می‌درخشد و جلوه خداوند می‌شود، راهی جز امام که انسان کامل است برای رسیدن به آسمان وجود ندارد چرا که امام تفسیر آسمان و نازله آسمان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ماه رمضان ماه شناخت امام و نزدیکتر شدن به اوست، خاطرنشان کرد: امام یک حقیقت جهانی است و انسان هم یک حقیقت جهانی است. حقیقت انسان مرز نمی شناسد، رنگ‌ها و زبان‌ها و تقسیم‌بندی جغرافیایی برای شناختن است. هر مرزی جزء انسانیت انسان و جزء ارزش‌های الهی و انسانی باطل است، محدود کننده انسان، مانع و حصار انسان در برابر حرکت او به سمت آسمان است.

 احمدی نژاد با تاکید بر اینکه رمضان ماه جهانی است، گفت:‌ رحمت خدا در این ماه برای همه بشریت است، دایره این ماه همه بشریت را در برمی‌گیرد و خداوند فضل و رحمت خودش را در این ماه برای همه نازل می‌کند؛ امیدوارم خداوند بهترین سرنوشت را برای همه بشریت در ماه مبارک رمضان رقم بزند.

 

* تقدیر شورای سیاستگذاری نماز جمعه از  احمدی نژاد

در مراسم نماز جمعه امروز تهران همچنین از رئیس جمهور به پاس خدمات هشت ساله اش قدردانی شد.

حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیری را به دکتر احمدی نژاد اهدا کرد.

متن این لوح به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چو حاکم به فرمان داور بود ، خدایش نگهبان و یاور بود

خوشا آنکه آسایش مرد و زن ، گزیند بر آسایش خویشتن

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور اسلامی ایران

حمد و سپاس بیکران، مهربان معبودی را سزاست که تاج قربت و بندگی بر فرق ما نهاد تا در غربت ابتلا به رنج و نسیان مبتلا نگردیم و به طمع دانه مغز نلغزیم.

در کشور خمینی و خامنه ای، سعادت خدمت به خلق خدا در هر مقام و قوا، توفیقی است که از سوی آن نگار بی همتا نصیب بندگان با تقوا می شود.

در میهنی که امام راحل و رهبر فرزانه اش خود را خاضعانه خدمتگزار ملت می دانند، عجب نیست که رییس جمهور سختکوش و مردمی اش به نوکری ملت افتخار کند و بر خود ببالد.

ما مدیران ستادی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که 8 سال است شاهد تلاش پر حجم، خستگی ناپذیر و بی وقفه دولت نهم و دهم بوده ایم به مصداق من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق از همکاری مؤمنانه و مساعدت های مؤثر شما با این شورا و امامان جمعه سراسر کشور در امر عمران و رونق مصلاهای شهرها صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم و بر این باوریم که اگر هیچ یک از مساعی شبانه روزی شما و همکاران عزیزتان همچون پرهیز از تجملات و خوی اشرافی، الفت با محرومان، بی اعتنایی به امتیازات،‌ تهیه مسکن مهر برای خانه بدوشان، ‌هدفمندی یارانه ها، کشف مدیران مومن و مخلص، سفرهای استانی و امثال آن نبود، تنها شجاعت برجسته کردن شعارهای انقلاب در داخل و خارج و فریاد رسای آزادی و عدالت خواهی علنی شما از بلندای بام سازمان ملل کافی است که نامتان در سینه تاریخ به نیکی ماندگار و در خاطره ها مانا شود.

خدای علی و اعلی توفیقات افزون کند.

به منه و کرمه، ان شاء الله

dolat.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۱
.◉ . ◉.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی